حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم چیست؟

Admin

حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم


مراسم ترحیم ، دختران مراسم ترحیم

مسلمان شیعه نباید خودسرانه عمل کند و از پیش خود حکمی را کم و زیاد کند.توجه به احکام شیعیان و دانستن پاسخ سوالات شرعی در همه موضوعات از قبیل مراسم ترحیم و عزاداری می تواند آگاهی بیشتری را نصیب مسلمانان کند.

بازدید : 1,732 نفر

احکام شرعی شرکت در مراسم ترحیم و عزاداری

امروزه در بسیاری از مسائل از جمله مسأله مرگ و احکام و امور عرفیّه مترتّب بر آن ما به بیراهه می رویم و به دستورات شرع چنانچه باید و شاید توجّه نمی نمائیم، و مقتضیات عالم آخرت را با اعتباریّات عالم هوی و نفس امّاره به یک دیده و منظر می نگریم، و حقائق را با توهّمات در یک کفّه قرار می دهیم.ممکن است سوالات بسیاری در زمینه مراسم ترحیم داشته باشیم.

آنچه در زیر می خوانید سؤالات و پاسخ هایی از آیت الله مکارم شیرازی این مرجع تقلید است در مورد آنچه باید در مجالس ختم رعایت کنیم:

حکم شرکت دختران در مراسم ترحیم ، دختران مراسم ترحیم ، حکم شرعی درباره مراسم ترحیم

این مرجع تقلید به سوالات استفتاء شده اینگونه پاسخ دادند:

اسراف در مراسمات

پرسش: در بعضی مناطق مرسوم است که روز و شب پنج شنبه و جمعه که برای زیارت قبور اموات شان می روند، عطر و گل های قیمتی و یا غیر قیمتی روی قبر می ریزند. آیا این کار مشروع و درست است؟

پاسخ: به مقدار کم اشکالی ندارد، ولی اگر اسراف باشد جایز نیست، مگر در مواردی که جنبه تعظیم شعایر داشته باشد، و در آن جا اسراف محسوب نشود.

شرکت در مراسم شخص

پرسش: برگزاری مجالس فاتحه برای افرادی مانند: قاچاقچیان موادّ مخدّر، محاربین، زناکاران به عنف، و شرکت در مجالس آنها چه حکمی دارد؟

پاسخ: طلب مغفرت برای آنها اشکالی ندارد؛ ولی اگر شرکت در این مجالس سبب ترویج این گونه اعمال گردد، جایز نیست.

استحباب تسلیت گویی به صاحبان عزا

پرسش: تسلیت گفتن به صاحبان عزا تا چه زمانی استحباب دارد؟

پاسخ: مستحب است صاحبان عزا را تسلیت گویند، امّا اگر مدّتی گذشته است و خاطره مصیبت فراموش شده و به واسطه تسلیت مصیبت یادشان می‏ آید ترک آن بهتر است و نیز شایسته است تا سه روز برای اهل خانه میّت غذا بفرستند.

شکیبایی در مرگ خویشاوندان

پرسش: انجام چه اموری در مرگ خویشاوندان سزاوار می باشد؟

پاسخ: سزاوار است انسان در مرگ خویشاوندان، مخصوصاً در مرگ فرزند شکیبایی را از دست ندهد و هر وقت میت را یاد می‏ کند «انا لله و انا الیه راجعون» بگوید و برای میت قرآن بخواند و طلب آمرزش کند.

طلب حلالیّت عمومی برای میّت

پرسش: هنگامی که کسی از دنیا می رود بستگان میّت خطاب به شرکت کنندگان در مراسم می گویند: اگر کسی حقّی بر گردن میّت دارد، معاف بدارد، و او را ببخشد؛ و همه حضّار نیز ابراز بخشش می کنند آیا در این صورت ذمّه میّت ساقط می شود؟

پاسخ: هرگاه صاحب حقّ از صمیم دل گذشت کند، ذمّه میّت بری می شود؛ ولی اگر بستگان میّت می دانند که صاحب حقّ در اثر حیا یا اجبار چنین گفته، باید رضایت او را تحصیل کنند.

بهترین عمل برای شادی روح میّت

پرسش: برای شخص میّت علاوه بر مراسمات متداول، چه عملی برای شادی روح او سودمندتر می باشد؟

پاسخ: جستجو کنید اگر دیونی به مردم دارد قبل از هر چیز دِین او را بپردازید، و اگر واجباتی از او فوت شده قضا کنید، و تا می توانید برای او صدقات و خیرات دهید؛ یعنی به مردم نیازمند به نیّت میّت خود کمک کنید.

حکم اِعلام مُوتِ مفقود بیست ساله

پرسش: اگر شخصی که در حدود بیست سال، مفقود شده است، می توان او را میّت محسوب کرد؟

پاسخ: تا یقین به موت او پیدا نکنید نمی توان او را میت دانست.

حکم شرکت زنان در تشییع شهدا

پرسش: اگر حضور زنان در تشییع شهید مؤثر بر اوضاع جامعه باشد باز هم حضور آنان در تشییع جنازه کراهت دارد؟

پاسخ: اگر دارای فایده قابل توجهی باشد مانعی ندارد.

حکم شرکت دختران در تشییع جنازه

پرسش: شرکت دختران در تشییع جنازه چه حکمی دارد؟

پاسخ: بهتر است که در تشییع جنازه شرکت نکنند.

حکم نگاه کردن زن باردار به میّت

پرسش: نگاه کردن زن حامله به میّت چه حکمی دارد؟

پاسخ: اشکالی ندارد مگر آنکه مایه وحشت او شود.

حکم پوشیدن لباس مشکی در فوت علماء و اقوام

پرسش: پوشیدن لباس مشکی در وفات علماء و اقوام چه حکمی دارد؟

پاسخ: مانعی ندارد و در بعضی از موارد مستحب است.

چگونگی تصرّف در مبالغ دریافتی از مراسمات ختم

پرسش: مبالغی که بابت برگزاری مراسمات ختم در مسجد پرداخت می شود چگونه باید مصرف گردد؟ آیا خادم مسجد هم سهمی دارد؟

پاسخ: پول های ختم و فاتحه خوانی باید زیر نظر متولّی یا امام جماعت(هرکدام که نظارت بر این کار دارند) صرف مصالح مسجد گردد. خادم مسجد نیز می تواند به مقدار متعارف با نظر آنها مصرف کند ولی توجّه داشته باشید پولی در مقابل استفاده از مسجد نمی توان گرفت مگر این که افراد با رضایت خود چیزی بدهند و یا در برابر خدماتی که انجام می شود بگیرند.

حکم استفاده از امکانات مسجد برای مراسم ختم

پرسش: استفاده از امکانات مسجد، اعمّ از ظروف آشپزخانه و مانند آن، در مراسم ختم افراد (چه در داخل مسجد و چه در بیرون مسجد) چه حکمی دارد؟

پاسخ: جایز نیست؛ مگر این که نظر واقفین عامّ بوده باشد، یا عرف محلّ چنین اقتضا کند.

تلاوت قرآن در مجلس ترحیم تارک الصلاة

پرسش: آیا تلاوت قرآن در مجلس ترحیم تارک نماز و یا منکر نماز جایز است؟

پاسخ: تقاضای عفو و بخشش و انجام اعمال خیر برای همه مسلمانان هرچند که گناهکار باشند جایز است.

حکم حضور ارامنه در مساجد برای مراسمات ختم

پرسش: مسجدی در زمین مشاعی که بین مالکین مسلمان و ارمنی مشترک بوده، با اجازه خودشان بنا شده است؛ اهل کتاب مراسم ختم امواتشان را در مسجد مسلمانان برگزار می کنند و واعظ مسلمان در آن مجلس سخنرانی می نماید و خود ایشان هم در مجلس حضور دارند و همچنین در مراسم مسلمین که در مسجد منعقد می شود شرکت می کنند با توجه به این مطلب، حضور ارامنه در مسجد چه حکمی دارد؟

پاسخ: اگر آمدن ارامنه به مسجد سبب علاقه بیشتر آن ها به اسلام گردد مانعی ندارد.

حکم صرف غذا در مساجد

پرسش: غذا خوردن در مجلس ختم و مانند آن که در مسجد برگزار می شود چه حکمی دارد؟

پاسخ: اگر برای نمازگزاران مزاحمت ایجاد نکنند و سبب آلودگی مسجد نگردد اشکالی ندارد.

استفاده از نوحه امام حسین(علیه السلام) برای دیگران با تغییر نام

پرسش: آیا تغییر دادن نوحه ای که متعلق به امام حسین (علیه السلام) است درست است یا خیر؟ (به جای آن، اسم میت را قرار دهند)

پاسخ: در صورتی که مضمون و محتوای آن با آن شخص سازگار باشد، مانعی ندارد وگرنه دروغ محسوب می شود و جایز نیست.

حکم شرکت در مراسم ترحیم مرحومی که فرزند صغیر دارد

پرسش: میّتی که وصیّت نکرده و در میان اولاد او دو صغیر وجود دارد، حضور مردم در منزل یا مراسم ترحیم میّت و نیز صرف چای و خرما و مانند آن چه حکمی دارد؟

پاسخ: در این گونه موارد مبلغ مختصری که جوابگوی آن تصرّف باشد برای صغیر در نظر بگیرید و هزینه او کنید؛ در این صورت تصرّفات فوق جایز است.

مصرف هزینه های مراسم سوگواری در امور خیر

پرسش: اخیراً در برخی از مناطق رسم شده که بستگان متوفّی به جای برگزاری مراسم عزاداری و فاتحه، پول آن را هزینه امور خیریّه می کنند. به نظر می رسد با توسعه این تفکّر، مردم و میّت از برکات مجالس مذکور که آشنایی با معارف دین و تذکّر و تنبیه و به یاد جهان آخرت افتادن، همدردی با صاحبان عزا، و قرائت فاتحه و قرآن برای میّت، و ذکر توسّل و مانند آن است، محروم می شوند. با توجّه به این مطلب، کدام یک اولویّت دارد؟

پاسخ: بهتر است مجلس ساده ای بگیرند، و هزینه های اضافی را صرف کارهای خیر کنند.

اجرای موسیقی در مراسم ختم

پرسش: در برخی مناطق در مجلس ختم و فاتحه خوانی بر سر مزار جوانی که قبل از ازدواج مرحوم شده شاهد اجرای موسیقی محلّی، و حرکاتی شبیه رقص توسّط برخی زنان و مردان هستیم،نظر حضرتعالی در مورد این مراسم چیست؟

پاسخ: این گونه کارها جایز نیست، و دور از شان افراد با ایمان است، و سبب آزار روح میّت می شود.

برگزاری مراسم سوم، هفتم و ... برای اموات

پرسش: آیا گرفتن مراسم سوم، هفتم، چهلم و سالگرد برای میت جایز، مستحب یا مکروه است؟

پاسخ: این موضوع به عنوان یک حکم شرعی وارد نشده است بلکه یک رسم عرفی برای احترام میت و تذکر بازماندگان است. انجام آن به این عنوان اشکال ندارد بلکه کار خوبی است.

حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم


حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم


حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم - نمناک namnak.com/28000-حضور-دختران-در-مراسم-ترحیم.ht... Translate this page مراسم ترحیم و احکام شرعی مراسم ترحیم و حضور دختران در مراسم ترحیم و موسیقی در مراسم ترحیم و پاسخ به سوالات شرعی را در نمناک مشاهده کنید. حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم - جوونی javuni.ir/news/49057 Translate this page Mar 6, 2016 - مسلمان شیعه نباید خودسرانه عمل کند و از پیش خود حکمی را کم و زیاد کند.توجه به احکام شیعیان و دانستن پاسخ سوالات شرعی در همه موضوعات از قبیل ... حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم - نایس پاتوق necepatogh.rozblog.com/.../حکم-شرعی-حضور-دختران... Translate this page 7 days ago - احکام شرعی شرکت در مراسم ترحیم و عزاداری. امروزه در بسیاری از مسائل از جمله مسأله مرگ و احکام و امور عرفیّه مترتّب بر آن ما به بیراهه می رویم و به ... حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم - یاس کمپ | ارشیو ... yascamp.ir/حکم-شرعی-حضور-دختران-در-مراسم-ترحیم... Translate this page مسلمان شیعه نباید خودسرانه عمل کند و از پیش خود حکمی را کم و زیاد کند.توجه به احکام شیعیان و دانستن پاسخ سوالات شرعی در همه موضوعات از قبیل مراسم ترحیم و ... حکم شرعی شرکت دختران در تشییع جنازه - اتاق خبر - irancloob otaghkhabar.irancloob.net/حکم-شرعی-شرکت-دختران-... Translate this page Mar 6, 2016 - پرسش: اگر حضور زنان در تشییع شهید مؤثر بر اوضاع جامعه باشد باز هم حضور آنان در ... حکم شرکت در مراسم ترحیم مرحومی که فرزند صغیر دارد. حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم download.funbag.ir/حکم-شرعی-حضور-دختران-در-مرا... Translate this page حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم. ۱۳۹۴-۱۲-۱۷. مسلمان شیعه نباید خودسرانه عمل کند و از پیش Source: دانلود ایرونی. مسلمان شیعه نباید خودسرانه عمل کند و از ... از شركت زنان در مراسم تشييع و تدفين نهي شده است : رساله ... motaghin.com › ... › رساله اربعین در فرهنگ شيعه Translate this page زيارت حضرت سيّد الشّهداء عليه السّلام در روز اربعين و اقامه مجلس عزا براي آن .... و چون از طرف شرع مقدّس منعي بر يك چنين مجالس نرسيده است، بنابراين حكم اوّلي بر جواز ... احکام دفن میّت-احکام محتضر و میت portal.anhar.ir/node/2087 Translate this page سؤال:زن مسلمانى که بچه مسلمان 7 ماهه اى در شکمش بوده فوت کرده است، بعضى مى ... مى نماید و خود ایشان هم در مجلس حضور دارند و همچنین در مراسم مسلمین که در مسجد منعقد مى شود .... پاسخ:این موضوع به عنوان یک حکم شرعی وارد نشده است بلکه یک رسم عرفی ... حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم - باتوته batoote.ir/حکم-شرعی-حضور-دختران-در-مراسم-ترحیم/ Translate this page مسلمان شیعه نباید خودسرانه عمل کند و از پیش خود حکمی را کم و زیاد کند.توجه به احکام شیعیان و دانستن پاسخ سوالات شرعی در همه موضوعات از قبیل مراسم ترحیم و ... ابتدا - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله ... makarem.ir/main.aspx?typeinf... Translate this pageNaser Makarem Shirazi پرسش : شرکت دختران در تشییع جنازه چه حکمی دارد؟ ... حکم حضور ارامنه در مساجد برای مراسمات ختم [احکام مراسم ختم ] ... صغیر وجود دارد، حضور مردم در منزل یا مراسم ترحیم میّت و نیز صرف چای و خرما و مانند آن چه حکمی دارد؟ ... پاسخ : این موضوع به عنوان یک حکم شرعی وارد نشده است بلکه یک رسم عرفی برای احترام میت و تذکر بازماندگان است. آیا حضور زن در تشییع جنازه حرام است؟ - گفتگوی دینی www.askdin.com/thread13515.html Translate this page Aug 19, 2011 - سلام من در جایی شنیدم که حضور زن در تشییع جنازه حرام است البته فقط در ... صفحه اصلی سایت · انجمن · فقه و احکام شرعی · طهارت و نجاست · احكام اموات; آیا حضور زن در تشییع جنازه حرام است؟ ... البته فقط در تشییع جنازه، ولی در مراسم دفن حرام نیست ... پس جمع بين روايات حكم مى كند كه روايات منع را حمل بر كراهت كنيم». محرمات و مکروهات و مستحبات حائض+حکم ورد به امکان مقدسه www.t-pasokhgoo.ir/احکام-شرعی-احکام...شرعی/احکام... Translate this page حکم ورد زن حائض به امکان مقدسه. ... سلام ببخشید بنده جهت تبلیغ به پاورپونت های احکام شرعی نیاز دارم اگه ممکنه به ایمیلم ارسال کنید ..... (116505); از تجربه های تلخ و تکان دهنده دختران بخوانید شاید. ... آیا مراسم ترحیم برای اموات وجاهت شرعی دارد؟ حکم داعش برای برپاکنندگان مراسم ولنتاین- تیتر24 www.titr24.com/...==/حکم-داعش-برای-برپاکنندگان-م... Translate this page Feb 15, 2016 - متن سخنرانی دکتر حسن روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری; مراسم ترحیم حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم; داعش و دختران سوری ... حکم محسن بنگر nimbar.ir/news/حکم-محسن-بنگر Translate this page محسن بنگر عكس دو دختر خود به نام‌های دنیز و دریا را در اینستاگرام خود منتشر کرده. خاک‌سپاری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/.../خاک‌سپار... Translate this pagePersian Wikipedia ... بنیادین پستا کردن پیکر بی‌جان مردگان و از گام‌های مراسم تشییع و ختم است. .... دفن كافران در گورستانهاى مسلمانان حرام است و اين حكم ناشى از احترام شرع اسلام به ... فراخوان سؤالات شرعی مخاطبان درباره احکام «پوشش و آرایش» farsi.khamenei.ir/news-content?id=30620 Translate this page Sep 1, 2015 - محو کردن لک های پوست با کرم های آرایشی و حضور با این حد از آرایش پیش نامحرم نیز دارای اشکال است؟ ... ایا اصلاح صورت دختران و برداشتن ابرو خلاف عرف و شرع نیست و نوعی هنجار ..... مراسم ترحیم آیت‌الله واعظ طبسی در حرم مطهر رضوی برگزار شد · حضور رهبر انقلاب در مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله واعظ طبسی و اقامه ... پاسخ به سوالات شرعی مخاطبان درباره احکام عزاداری - khamenei.ir farsi.khamenei.ir/news-content?id=27907 Translate this page Oct 15, 2014 - آیا این حضور زنان که پشت سر مردان در دسته روی شرکت دارند اشکال دارد؟ .... حکم برهنه شدن در مجلس عزای امام حسین(ع) چیست؟ ..... س 734: اگر دختر نه ساله ای که روزه بر او واجب شده، به دلیل دشواری، روزه اش را افطار نماید، آیا قضا بر او ... حضور بانوان در مسجد - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت www.hawzah.net/fa/.../View/.../حضور-بانوان-در-مسجد Translate this page ب) دسته ای از روایات، بیانگر جواز حضور بانوان در مسجد است. ... (2) عدّه کثیری از فقها گرچه حکم به کراهت نداده اند، ولی خواندن نماز در خانه را برای زن افضل شمرده اند، ... به زنان و دختران خود و به زنان و مؤمنان بگو که چادر خود را بر خود فرو پوشند. ..... ایشان کرامت و برتری اماکن مقدس را این گونه بیان می نمودند: در شرع مقدس اسلام بسیار سفارش ... عکس های طبیعت | سایت کلیک جوان|کلیک جوان|clickjavan.ir ... kmjn.ir/category/tabiat_/ Translate this page حکم اعدام برای “بابک زنجانی” و همدستانش · حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم · خودکشی رامبد جوان در برنامه سه ستاره ... طوطی افسرده خودش را کچل کرد + عکس. یعسوب الدین - احکام گرفتن مجلس ختم برای اموات(استفتائات ... moshaf.blogfa.com/post-323.aspx Translate this page 2- حضور ارامنه و برگزاری مراسم ختم در مسجد ... 6- حضور زنان در زمان عادت ماهیانه در مساجد ... این موضوع به عنوان یک حکم شرعی وارد نشده است بلکه یک رسم عرفی برای ... حضور زنان مؤمن در مسجد در ایّام قاعدگی | پایگاه اطلاع رسانی اصلاح www.islahweb.org/content/2011/7/4066 Translate this page Jul 21, 2011 - مدتی پیش فتوای درباره جواز حضور زنان مؤمن در مسجد در ایّام قاعدگی از طرف ... و روشنی بر حرمت حضور زنان در مسجد در ایّام قاعدگی نیامده است اینک به ... "جنب" و "حائض" مشمول یک حکم نمیشوند چراکه ذایل کردن جنب اختیاری ... اما به گمانم حضور حائض در مسجد برای عبادت(مثل دعا کردن) نادرست اما برای شرکت در مراسمی (مثل ... پرسش و پاسخ (شرکت زنان در تشییع جنازه و راهپیمایی ... goharemaerefat.ir/.../پرسش-و-پاسخ-شرکت-زنان-در-ت... Translate this page در وصیت نامه علامه طهرانی خواندم که حضور زنان در مراسم تشییع را قبیح دانسته اند و ... پس جمع بین روایات حکم مى کند که روایات منع و نهی را حمل بر کراهت کنیم. .... حاکم شرع و ولی فقیه، این حضور و فریاد و صداها لازم باشد و از زنان حضورشان و در صحنه ... اخبار :: Leader.ir www.leader.ir/fa/services/1/احكام?category=3... Translate this page مراسم ترحیم عالم مجاهد و یار صادق انقلاب، مرحوم آیت الله واعظ طبسی ... حضور در مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله واعظ طبسی و اقامه نماز بر پیکر ایشان ... با اعلام‌ نهايي‌ اسامي‌ نامزدهاي‌ انتخاباتي‌ دوره‌ پنجم‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ شايعاتي‌ ... انقلاب‌ اسلامي‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ مدظله‌العالي‌ احراز گرديده‌ است‌ و معظم‌له‌ حكم‌ به‌ هلال‌ .... فقه و احکام شرعی ... با توجه به مراسم عروسی زمان پیامبر؛ مثل عروسی حضرت فاطمه ... www.islamquest.net/fa/archive/question/fa4038 Translate this page در کتاب های تاریخی از برگزاری مراسم عروسی و شادی های دیگر در زمان پیامبر، مثل ازدواج ... پس رسول الله (ص) دعا کردند همان طور که اسماء دختر مرا شاد کرد خدایا او را شاد نما و به اسماء فرمودند که در ... پس این روایات به خودی خود نمی توانند دلیلی برای حکم شرعی باشند. ... رقص های حرام و تماشای آن و حضور در مجلسی که تایید آن به حساب می آید. الف - تصاوير خاص حضور "احمدي‌نژاد" در مراسم چاوز alef.ir/vdcjvyevxuqeooz.fsfu.html?180814 Translate this page Mar 9, 2013 - محمود احمدي‌نژاد با سفر به ونزوئلا در مراسم خاك‌سپاري هوگو چاوز حضور يافت. ... مسئله عرف سیاسی است نه حکم شرعی. ...... خودمونیم خاتمی خیلی با سلیقه است در ارتباط با نامحرم چون با دختران جوان دست اروپایی دست میده نه با یک مادر عزادار 70 ساله. .... آقای چاوز در سن 59سالگی فوت کردن و مادرشون هم حداقل هفتاد سالی باید ... حضور دختر هاشمی رفسنجانی در دو مراسم ترحیم + تصاویر www.persianv.com/preview/309013.php Translate this page Oct 7, 2015 - فاطمه هاشمی ، آیت الله هاشمی رفسنجانی ، عکس فاطمه هاشمی ، رئیس مجمع تشخیص ... حضور دختر هاشمی رفسنجانی در دو مراسم ترحیم + تصاویر .... این نوشابه انرژی زا مشکل شرعی دارد+عکس ... واکنش بابک زنجانی به حکم اعدام چه بود؟ احكام مسجد v0.bahjat.ir/index.../172-2011-09-06-09-43-55.html Translate this page احكام مسجد. فروش مصالح اضافى مسجد. 228. آيا فروش مصالح اضافه آمده از بنّايى مسجد، ... و اگر به او دسترسى حاصل نشد و اجازه از او ممكن نشد، حاكم شرع آن زمين را به جماعتى اجاره ... اند كه زيلوها را جهت مراسم مذهبى در حسينيه، مهديّه و امثال آن، از مسجد خارج نمايند. ..... ورود اهل كتاب به مساجد براى شركت در مجالس ترحيم آشنايان، جايز است يا بايد از ... سبک زندگی > دین و مذهب - ZIX-IT 92.42.51.145.zix.it/crap/poxy/index.php?q... Translate this page مراسم ترحیم حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم مسلمان شیعه نباید خودسرانه عمل کند و از پیش خود حکمی را کم و زیاد کند.توجه به احکام شیعیان و دانستن پاسخ ... عادات و رسوم جشن و عزای خانواده مسلمان - خانواده خوشبخت ... blestfamily.com/show-article.php?aid=79 Translate this page حضور در مجالس و شب‌نشینی که در آنها گاهی اوقات حاضرین زبان به غیبت و سخن‌چینی باز می‌کنند. ... دیگر ممنوع می‌باشند، به هر صورت آگاهی از حکم شرعی آنها برای او و خانواده ضروی است. .... جشن و مراسم عروسی ( که در اصطلاح شرع بدان ولیمه گویند)مستحب است و ... تعزیه به معنی تسلیت گفتن به خانواده کسی است که فوت کرده و بهترین ... تطبیق حدیث حضرت فاطمه با مشارکت اجتماعی زنان | کریمه ... www.karime.net/.../تطبیق-حدیث-حضرت-فاطمه-با-مش... Translate this page این روایت در بردارنده یک حکم شرعی قطعی نیست، و در بیان یک حکم کلی استثناء ... مراسم ترحیم آیت الله واعظ طبسی با حضور مراجع در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. حکم آیت‌الله مکارم شیرازی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌‌ها/انصار www.yjc.ir › سیاسی › سایر حوزه‌ها Translate this page Jul 22, 2014 - مراسم افطاری باشگاه جوانان اصلاح‌طلب، گریه قاتلان کودکان غزه بر جنازه‌ کشتگان خود و . ... به شرح زیر است، پرسش: نظر معظم له در مورد حکم شرعی حضور زنان در ورزشگاه‌ها به عنوان تماشاچی چیست؟ ... خاطره پناهیان از کنفرانس دختر بی‌حجاب ... مراسم ترحیم عالم مجاهد و یار صادق انقلاب آیت الله واعظ طبسی برگزار شد. خودکشی رامبد جوان در برنامه سه ستاره علیخانی! + عکس و فیلم downloadfun7.ir/news/5173 Translate this page Mar 6, 2016 - در ادامه این بخش محمدحسین میثاقی گزارشگر برنامه «نود» حضور پیدا کرد و در خصوص اتفاقات جالب کاری .... حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم ... مرکز اسلامی منچستر | Manchester Islamic Centre | امور خانواده www.micuk.org/امور-خانواده/ Translate this page روش تقاضای انجام عقد شرعی در مرکز اسلامی شهر منچستر ... در زمان اجرای مراسم صيغه عقد كه در محل مركز اسلامي انگلیس و با حضور ریاست مركز و يا ... در صورت ازدواج اول دختر ودر صورتي كه پدر دختر مسلمان باشد، حضور پدر دختر برای امضای عقدنامه ضروری است. .... انگليس و يا هر مرجع ذيصلاح شرعی ديگر، خواهان اجرای حكم طلاق شرعی گردد. مراسم ختم دختر آیت‌الله خاتمی با حضور معاون اول رییس جمهور ... sedayiran.com/.../مراسم-ختم-دختر-آیت‌الله-خاتمی-با-ح... Translate this page Feb 25, 2015 - نسخه موبایل; |; اوقات شرعی; |; آب و هوا; |; آرشیو; |; جستجو; |; پیوندها; |; تماس با ما ... مراسم ختم دختر آیت‌الله خاتمی با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد ... مراسم ترحیم صبیه آیت‌الله روح الله خاتمی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور برگزار شد. ... (تصویر) کدام قاضی حکم اعدام بابک زنجانی را صادر کرد؟ وفاتیه - احکام و آداب وفات vafatye.blogfa.com/cat-17.aspx Translate this page Sep 13, 2012 - وفاتیه - احکام و آداب وفات - اطلاعیه ترحیم سوک سوگ ختم چهلم سالگرد سنگ قبر ... حکم شرعی اعضایی که از جسد مسلمان جدا شده‌اند، این است که با بدن دفن شوند، و .... آیا برپایی این مراسم به خاطر در گذشت افرادی از نیروهای بسیج و یا از کسانی ..... 560 مرد می‌تواند دختر بچه‌ای را که سن او از سه سال بیشتر نیست، غسل دهد. گرفتن ختم برای‌خودکشی کرده ها،ممنوع - صراط www.seratnews.ir › صفحه نخست › اجتماعي Translate this page Aug 8, 2012 - شورای فرهنگ عمومی شهرستان انار استان کرمان با حضور حجت‌الاسلام ... در جلسه شورای فرهنگ عمومی انار، موضوع ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم ... هر چند خودکشی گناه بزرگ و عمل زشتیه ولی این حکم زشت تره که برای مرده مردم هم نسخه بپیچی. .... قلیان توهین‌آمیز 2 دختر روسی! +عکس. درگیری 2 نماینده در جلسه امروز مجلس. توضیح مولاوردی درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها - فرارو fararu.com/.../توضیح-مولاوردی-درباره-ورود-زنان-به-و... Translate this page نمی‌توان برای تمام ورزش‌ها حکم کلی صادر کرد، درحال‌حاضر ورود زنان به سالن‌های ... زنان به ورزشگاه‌ها هیچ اشکالی از نظر شرعی ندارد و باید سازوکار لازم برای حضور زنان فراهم شود. ... «فعلا قدم‌به‌قدم باید جلو برویم»؛ این عبارتی است که مولاوردی برای حضور زنان .... مراسم ترحیم آیت‌الله طبسی، گردهمایی اصطلاح‌طلبان و حامیان دولت، هنرمندان در ... سرگرمی » زمان ورود “خودرو ۲۰۱۶” به ایران sib7.ir/2015/08/30/زمان-ورود-خودرو-۲۰۱۶-به-ایران/ Translate this page Aug 30, 2015 - شکایت فراکسیون زنان مجلس از قاضی پور به هیات رئیسه و کمیسیون اصل ... به شبکه‌های هوشمند۲۲:۱۱; حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم۲۲:۱۱ ... حضور «حبیب» در مراسم ترحیم «پاشایی» - پارسینه www.parsine.com/.../حضور-حبیب-در-مراسم-ترحیم-پا... Translate this page Nov 18, 2014 - راسم ترحیم «مرتضی پاشایی» با حضور تعداد زیادی از مردم و همچنین ... سوالی از تهیه کنندگان "دکتر سلام": استفاده از امکانات بسیج دانشجویی برای فعالیت انتخاباتی به نفع اصولگرایان چه حکمی دارد؟ ... از جمله «حبیب» (حبیب محبیان) در مراسم ترحیم پاشایی شرکت داشتند. ... خالکوبی دختر خردسال با اصرار پدر. حکم حضور بانوان در ورزشگاه | گروه اینترنتی رهروان ولایت www.welayatnet.com/fa/news/34292 Translate this page بعد از صحبت‌های داورزنی، مازیار ناظمی، مجری مراسم خطاب به رییس‌ جمهور گفت: «آقای ... نظر معظم له در مورد حکم شرعی حضور زنان در ورزش گاه ها به عنوان تماشاچی چیست؟ احکام شرعی در دوران بارداری - بیتوته www.beytoote.com/religious/din.../expectancy.html Translate this page دوران بارداری,احکام شرعی در دوران بارداری,بارداری,زایمان,حاملگی,صلوات,ختم قرآن,امام زمان(ع),آیت‌الکرسی ... آیا برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام فاطمیه جایز است؟ مذهبی - پارس ناز www.parsnaz.ir/news_cats_9.html Translate this page حکم نزدیکی جنسی با همسر در شب یا روز عاشورا چیست؟ نوشته های ... مراسم عزاداری و دختر زنجیر زن دیده اید (عکس) · عکس های ... حکم شرعی و دینی ایروبیک با موسیقی. تبلیغات فمینیستی انتخاباتی برای زنان خانواده ... - سراج24 seraj24.ir/fa/news-details/101897/ Translate this page Sep 9, 2015 - شرعا نمی‌توانیم بگوییم، جنسیت در مجلس خبرگان ملاک است باید اهل خبره باشند کجا آمده که جنسیت باید مرد باشد. عقیده‌ام ... از حکم عقل است که رجوع عاقل به جاهل صورت گیرد، و چه فرقی می‌کند ... پاسخ می گوید: «حضور زنان در مجلس خبرگان هیچ منع شرعی یا فقهی ندارد. .... مراسم ترحیم آیت‌الله واعظ طبسی برگزار شد tick ... احکام مداحی - مداح یار maddahyar.lxb.ir/cat/11 Translate this page احکام مداحی - آموزش های تخصصی ویژه علاقمندان به مداحی - مداح یار. ... نگار در مراسم عزاداری که از نظر محتوایی و ارزشی تأثیرگذار نیست، از نظر شرعی چگونه است؟ ... سؤال: در بعضی مساجد و مجالس ترحیم اموات به جای منبر و موعظه فقط با دعوت از یک یا دو .... هنگام عزاداری در صورتی که در حضور نامحرم باشد حرام و اگر زنان هم نباشند اشکال دارد. مراسم ترحیم دختر آیت‌الله خاتمی برگزار شد - عصر خبر www.asrkhabar.com/.../مراسم-ترحیم-دختر-آیت‌الله-خا... Translate this page Feb 26, 2015 - ... جستجو; |; آرشیو; |; نظرسنجی; |; آب و هوا; |; خبرنامه; |; اوقات شرعی; |; درباره ی ما; |; RSS ... عصر خبر: عصر ديروز مراسم ترحیم دختر آیت‌الله خاتمی در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد. ... از دیگر چهره‌هایی که در این مراسم حضور‌ داشتند می‌توان به سید محمد صدر٬ .... 6 سال خانه نشینی با حکم احمدی نژاد / اوباما حرف تلخی به من زد ... نـكاح در اسلام : رهنمـودمشورتى بـراى عقد نكاح | ګران افغانستان ... www.graanafghanistan.com/?p=61579 Translate this page Jul 12, 2011 - در اين شك نيست كه مراسم عقد نكاح مطابق شرع اسلام وسنت پيامبر محمدصلى الله عليه .... حکم ازدواج در اسلام از نظر فقها مشمول احکام پنجگانه میگردد: .... نام وكيل « مهر ونفس توسط دختر به شاهدان گفته شده » وبعدٱ هر دو شاهد مكلف اند، نام .... و یا مختل العقل باشد یا نتواند در مجلس عقد حضور به هم رساند و یا پدر فوت کرده باشد. حکم شرعی عَلَم‌کشی، هروله‌کردن، لطمه‌زنی و برهنه‌ شدن در عزاداری vareth.ir/.../حکم-شرعی-عَلَم‌کشی-هروله‌کردن-لطمه‌زن... Translate this page Oct 24, 2015 - لازمه برپایی مراسم پرشور و مؤثر عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) علاوه بر اخلاص، افزایش ... حکم شرعی عَلَم‌کشی، هروله‌کردن، لطمه‌زنی و برهنه‌ شدن در عزاداری ..... مراسم ترحیم آیت‌الله واعظ طبسی با حضور رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی ... عکس و تصاویر حضور هنرمندان و بازیگران مراسم ختم هما روستا ... www.yeknet.ir/.../عکس-و-تصاویر-حضور-هنرمندان-و-... Translate this page Sep 27, 2015 - عکس و تصاویر حضور هنرمندان و بازیگران مراسم ختم هما روستا,هما روستا, مراسم ... احكام واجب و مستحب جهت بارداری · آيا گناهان و كارهای بد ياعث از بين رفتن ... چرا دخترها با پسرها نمی‌توانند حتی با اصول شرعی و قانونی، آزادانه رفتار کنند؟ دختر و پسری که با هم دوست می‌باشند، آیا می‌توانند در آینده زن و شوهر خوبی باشند؟ خواهر و برادر کی ارث مساوی می‌برند – جديدترين اخبار ايران و ... www.momtaznews.com/خواهر-و-برادر-کی-ارث-مساوی-م... Translate this page شوک فرهنگی: مراسم بالماسکه هالووین در دانشگاه الزهرا تهران + عکس ... اگر شخصی فوت کند و اولاد نداشته باشد، خواهر و برادر از او ارث می‌برند و خواهر و برادران مادری .... مسأله ۳۲۳۵: اگر وارث میّت، فقط پدر و یک دختر، یا مادر و یک دختر باشد، مال را چهار قسمت مى ..... حکم شرعی انحصار ارث در فرزند و همسر او می باشد و برادران متوفی سهمی ندارند. داخل شدن جنب يا حائض در مسجد ... 89 - جامع المسائل lankarani.ir/far/library/view.php?action=view... Translate this page احکام و فتاوا ..... استفاده از آب بعيد نيست، و براى نصب لوله و موتور آلات در زمين و چاه به حاكم شرع مراجعه شود. ... سؤال 287 :ورود اهل كتاب به مساجد براى شركت در مجلس ترحيم دوستان و ... جواب: برگزارى مراسم فوت ارمنى و غير مسلمان در مسجد جايز نيست. عکس های جدید بازیگر زن هالیوودی آن هاتاوی در دوران بارداری در ... jalebnak.com/عکس-های-جدید-بازیگر-زن-هالیوودی-آن-ها... Translate this page Jan 29, 2016 - عکس های جدید بازیگر زن هالیوودی آن هاتاوی در دوران بارداری در کنار همسرش! ۹ بهمن ۱۳۹۴ ... حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم. ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ... فید خوان rss reader - احکام، پاسخ به مسائل شرعی - Blogfa www.noorahkam.blogfa.com/author-noorahkam.aspx Translate this page حقیر در این ساعات در دفتر آیت الله العظمی علوی گرگانی(دام ظله) حضور دارم و به اندازه ... سوال شما: اگر از طریق خود ارضاعی دختر بکارتش را از دست بدهد نیاز هست قبل ... دیدم وقتی مراسم تمام شد وانها رفتند این کیک درخانه افتاده بود وپسرکوچکم بادیدن ان لج .... سوال شما: اگر فردی فوت کند و اطرافیان بخشی از موی سر اورا چیده و به عنوان ... حضور مديران فعلي و پيشين وزارت نفت در يك مراسم ترحيم+ ... sanatema.ir/.../حضور-مديران-فعلي-و-پيشين-وزارت-ن... Translate this page Mar 6, 2016 - مراسم ترحیم و بزرگداشت مادر گرامی مهندس سیف‌الله جشن ساز؛ مدیرعامل ... صما; RSS; نظرسنجی; نسخه موبایل; ثبت سفارش; اوقات شرعی; آب و هوا ... حضور مديران فعلي و پيشين وزارت نفت در يك مراسم ترحيم+تصويري .... تعرض وحشیانه به دختر ۱۴ ساله در مسیر مدرسه+عكس · انتصاب مهم در شرکت ملی نفت+تصویر حکم ... آیت الله عیسی قاسم در مراسم ترحیم مبارز بحرینی حاضر شد www.shia-news.com/.../آیت-الله-عیسی-قاسم-در-مراسم... Translate this page Nov 11, 2015 - به گزارش «شیعه نیوز»، مجلس ترحیم برادر حجت الاسلام عبدالجلیل مقداد از رهبران مبارز بحرینی دیروز با حضور شخصیت‌های سیاسی و دینی نظیر آیت الله شیخ عیسی قاسم برگزار شد. ... گروه‌های سیاسی و حقوقی بحرین با اعتراض به این حکم، خواستار آزادی این روحانی ... اعدام دو دختر یزدی از شایعه تا واقعیت + تصویر ... پاسخ به سوالات شرعی مخاطبان درباره احکام عزاداری - ابنا fa.abna24.com/cultural/archive/2014/10/.../story.html Translate this page Oct 23, 2014 - آیا حضور زنان در دسته های عزاداری اشکال دارد؟ آیا می توان از اموال بیت المال برای مراسم عزاداری استفاده کرد؟ آیا پوشیدن لباس مشکی در مراسم عزاداری هم ... دایره المعارف اسلام پدیا » مجالس عزاداری islampedia.ir/fa/1390/06/مجالس-عزاداری/ Translate this page Sep 11, 2011 - اقامه مجالس عزا و مراسم برای اموات، خود موجب گسترش فرهنگ دینی می شود و ... شرکت در مراسم ختم و یا یک مهمانی مردد باشد و چاره ای جز حضور در یکی از آن ... از آن جمله مرسوم است مردم برای مراسم ختم و هفتم و چهلم تابلو و تاج گل ... سازمانی خیریه و به نیت متوفی پرداخت می شود، حکم صدقه داشته و روحش .... گریه از دیدگاه شرع:. بازیگران و هنرمندان در مراسم ختم بازیگر زن هما روستا + عکس ... jadide.ir/بازیگران-و-هنرمندان-در-مراسم-ختم-بازیگ/ Translate this page عکس پوران درخشنده, عکس ترانه علیدوستی در مراسم هما روستا, عکس شقایق فراهانی, مراسم ختم هما روستا, ... مراسم ترحیم هما روستا بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر کشور عصر روز پنجشنبه با .... حکم شرعی کرایونیک یا منجمد کردن جسد انسان مسلمان ... مسائل شرعی - پایگاه اطلاع رسانی حجةالاسلام و المسلمین جاودان new.javedan.ir/porsesh_sharei-index Translate this page اینجانب به هنگام تشرف به حج ( سال 74 ) با همسر و دختر خردسالم ( حدود 4 ساله ) با خانواده ... به زمان انجام کار که حجام و حجامت شونده در محل کار حضور دارند هزینه اشکال شر عی دارد .... در هر صورت بر فرض که کار شوهر شما از نظر احکام اولیه شرعی مشکلی نداشته .... در هر صورت در اینگونه مراسم گاهی از اینگونه بی نظمی ها پیش می آید که باید دقت ... روایت همسر وزیر دولت پهلوی از رفتار آیت الله محمدی گیلانی با ... www.khabaronline.ir/detail/428473/Politics/parties Translate this page Jun 22, 2015 - روایت همسر وزیر دولت پهلوی از رفتار آیت الله محمدی گیلانی با حکم مصادره خانه اش ... در حوالى ظهر از دفتر آیت‌الله محمّدى گیلانى، حاکم شرع دادگاه انقلاب، تلفن ... به من اطلاع داد که باید براى امر مهمّى عصر همان روز در قم به حضور آیت‌الله برسم. ... دختر گیلانى بچه را به مستخدم داد و بلند شد و به مردى که چهره و موى کم رنگ و ... احکام نماز / برگرفته از استفتائات حضرت آیت الله العظمی ... ramezan.com › پرسش و پاسخ Translate this page Jul 4, 2014 - ج: اگر تطهیر بدن ممکن نباشد و بترسد وقت نماز فوت شود، نماز را در همان ..... البته حضور جوانان در مساجد و برپایى درس هاى دینى زیر نظر امام جماعت و ... و احکام شرعى و معارف اسلامى و سایر مراسم دینى و مذهبى اگر مزاحمت براى ... س ۴۰۶: اگر مسجد نیاز به تعمیر داشته باشد، آیا اجازه گرفتن از حاکم شرع یا وکیل او واجب است؟ حضور رهبر انقلاب در مراسم ترحیم والده روحانی - سایت خبری ... www.tabnak.ir › صفحه نخست › سياسي Translate this page Mar 25, 2015 - اوقات شرعی sp_t_nav آب و هوا sp_t_nav ... رهبر معظم انقلاب در مراسم ترحیم والده رییس‌جمهور حضور یافتند. به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب صبح امروز در مراسم ترحیم والده رئیس جمهور در مدرسه عالی شهید مطهری حضور یافتند. ... حکم دادگاه برای مجری «تخت گاز» صادر شد ... شلیک مرگبار پلیس به دختر جوان در پایتخت ... حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت hajj.ir/ Translate this page دومين شب مراسم عزاداري حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد ... شرعي حرم مطهر حضرت عباس(ع) عمليات برداشتن ضريح قديمي حرم مطهر آغاز شد. پرسش و پاسخ - - پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شیخ محمدجواد ... www.fazellankarani.com/persian/qa/ Translate this page مه در مراسم عزاداری مسائل متفرقه » احکام عزاداري: آیا تصاوير شمايل اهل بيت را می ... مساجد داراي حرمت و قداست مي باشند واحكام خاصي براي حضور در مسجد وجود دارد آيا ..... بعد از طلاق یا فوت شوهر و بعد از تمام شدن عده طلاق یا فوت، می‌‌توانند با هم ازدواج کنند. 3. ..... سوال : من دختري هستم كه مقلّد آيت الله فاضل لنكراني می‌باشم و شوهرم مقلد رهبري ... حضور رهبر انقلاب در آخرین لحظات خاکسپاری آیت‌الله واعظ ... www.mizanonline.ir/.../حضور-رهبر-انقلاب-در-آخرین-... Translate this page Mar 5, 2016 - عناوین کل اخبار · تماس با ما · پیوندها · آرشیو · آب و هوا · اوقات شرعی ... بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور ... IR، در این مراسم که با حضور انبوه و پرشور مردم قدرشناس، رؤسای قوا و مسئولان لشکری و کشوری و در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار ... مراسم ترحیم آیت الله واعظ طبسی با حضور رهبر معظم انقلاب. آنا | آیین ترحیم مادر خاتمی‌ها با حضور چهره‌های اصولگرا و ... www.ana.ir › سیاسی › شخصیت‌ها Translate this page Apr 10, 2015 - به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مراسم ترحیم بانو سکینه ... موسوی بجنوردی: دولت جلوی سفر عمره را بگیرد/ حکم شرعی عاملان جنایت ... فتوای رهبر انقلاب درباره گِل‌مالی، نذری شبهه‌ناک، برهنه‌ شدن ... nedaesfahan.ir › ... › دین و اندیشه › فرهنگ و هنر Translate this page Oct 15, 2015 - ... مراسم ترحیم عالم مجاهد و یار صادق انقلاب آیت‌الله واعظ طبسی برگزار شد ... حکم اولی که گفتیم شما یقین ندارید غذا از حرام است یا مخلوط به حرام است، خوردنش اشکالی ندارد. ... عاشورا امثال اینها طبیعی است که اکثر مردم هم در این مراسم حضور دارند. .... -اگر با مجوز شرعی باشد اشکالی ندارد؛ اگر تازه با مجوز قانونی باشد، ... استفتاء حاج اقای مکارم - مسجد بلال حبشی کوی مولوی گرگان belalhabashi.blogsky.com/1389/12/09/post-377/ Translate this page حضور ارامنه و برگزاری مراسم ختم در مسجد [مراسم ختم] ... آیا تلاوت قرآن در مجلس ترحیم تارک نماز و یا منکر نماز جایز است؟ .... میخواستم حکم شرعی استفاده از کارت اعتباری بانکهای خصوصی در خرید اجناس گوناگون را بدانم. ... دخترى با مردى برخورد و تماس داشته است، مثلا در یک مکان با یکدیگر کار مى کرده اند و یا تحصیل مى نموده اند، آن ... ماجرای خبر حضور همسر و فرزند سردار احمدی مقدم در یک پارتی! www.shahrekhabar.com/social/1457151360681626 Translate this page Mar 5, 2016 - مصطفی واعظ طبسی در مراسم تشییع · عکس فرزندان مرحوم واعظ طبسی · اسکورت ... ماجرای خبر حضور همسر و فرزند سردار احمدی مقدم در یک پارتی! ... مالدیو، پایگاه تبلیغات جهادی‌های وهابی · حکم شرعی شرکت دختران در تشییع جنازه ... جاسوس مخفی سعودی ها سرنگون شد · برگزاری مراسم ترحیم آیت‌ الله واعظ طبسی · غنیمت ... چند پرسش و پاسخ از احكام دینی - abfa-kb.ir www.abfa-kb.ir/.../NewsView.aspx?...0... Translate this page Nov 6, 2014 - 2- آیا لوازمی‌که به صورت قسطی خریداری می‌شود از نظر شرعی اشکال دارد؟ .... 5- بعد از نماز بیشتر مواقع شک می‌کنم که آیا نماز را صحیح و با حضور قلب خوانده ام یا نه. ..... 19- آیا به پول دیه (مثلاً دیه کسی که در اثر تصادف فوت کرده.) ..... 12- آیا می‌توان برای کسی که اعدام شده است نماز میت خواند، و یا در مراسم ختم وی شرکت ... قرآن و عترت - خرافه و خرافه ستیزی amanifar47.blogfa.com/post/37 Translate this page سؤال 204(احکام بانوان): می گویند زن زائو بایستی روز چهلم غسل"چلّه" انجام دهد. ... آیا مثلا به عکس و فیلم های بدون حجاب یکدیگر نمی توانند نگاه کنند؟ ... اگر قضیه به همین راحتی باشد که دو رکعت نماز جای همه نمازهای فوت شده بخواند پس به چه ... یک امر مستحب شرعی جایز نیست و سزاوار است ائمه محترم جماعات مردم را به سوی مراسم و توسّلاتی ... تصاویر مراسم تشییع پیکر بیت‌الله عباسپور با حضور ... www.niksalehi.com/sport/view/015783.php Translate this page Aug 27, 2015 - این نوشابه انرژی زا مشکل شرعی دارد+عکس ... تصاویر مراسم تشییع پیکر بیت‌الله عباسپور با حضور ورزشکاران و مردم .... خواستگاری از دختر مورد علاقه بین دو نیمه فوتبال! + عکس ... حکم جالب کمیته اخلاق علیه تیم فنی کی روش ... انگشتان سارقی را در ملاء عام در شیراز قطع کردند | ایران | DW ... www.dw.com/fa-ir/انگشتان...را.../a-16548729 Translate this page Jan 24, 2013 - حکم سارقی که در محاکم شیراز به مجازات قطع دست محکوم شده بود، روز پنجشنبه (۵ بهمن) ... اسلامی گنجانده شده اما مجازاتی برای آن در قانون مشخص نشده و منوط به احکام شرع است. ... جلوگیری از حضور خاتمی در مراسم عروسی دختر موسوی و رهنورد 05.03.2016 ... از جنتی در مراسم ترحیم تا گلزنی پیوس و فردوسی‌پور 04.03.2016. تابش کوثر - نظر مراجع عظام تقلید درباره تک خوانی زنان www.tabeshekosar.ir/vdciyyar.t1aqy2bcct.html Translate this page Nov 4, 2015 - مرجع عالی قدر ، سلام علیکم لطفا حکم شرعی موارد ذیل را در باب موسیقی و ... 1- تک خوانی زن در محلی که نامحرم حضور دارد یا صدای او را می شنود حرام است اما اگر ... مراسم ترحیم عالم مجاهد و یار صادق انقلاب آیت‌الله واعظ طبسی برگزار شد. ۱. حاشیه ‌های سیاسی مراسم ترحیم مادر احمدی‌نژاد - تدبیر و امید tadbirvaomid.ir/.../حاشیه-‌های-سیاسی-مراسم-ترحیم-مادر... Translate this page Feb 14, 2015 - اكنون بعد از فوت مادر احمدي نژاد،تركيب شركت كنندگان در مراسم و نيز ... اما از حاشيه هاي غير قابل انكار اين مراسم بايد به عدم حضور اصولگرايان ... جزییات تعرض کارگردان معروف به دختر 20 ساله ... حکم اعدام بابک زنجانی به نفع کیست؟ .... عضویت در خبرنامه; |; آب و هوا; |; نظرسنجی; |; اوقات شرعی; |; نسخه موبایل; |; RSS. خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - هنر ... www.mehrnews.com/.../TV-Radio Translate this pageMehr News Agency ... صدا و سیما. رییس رسانه ملی در حکمی قائم مقام مجری طرح تملک دارایی سرمایه ای سازمان صدا و سیما را منصوب كرد. ... صوت/ مردی که عکس مراسم ترحیم خود را سفارش داد ... حضور موسوی در ختم ساختگی"سعیده" و حمله رسانه‌های دشمن به ... www.rajanews.com/news/26250 Translate this page Dec 21, 2009 - ... موسوی را راهی مراسم ختم سعیده پورآقایی کرد و نوروز این حضور را هم ... با انتشار خبر کشته شدن فردی با نام سعیده پورآقایی (آمایی) دختر جوانی که ... آرشیو پرسش و پاسخ ها-جوابگو - مرکز پاسخگویی به پرسش ها ... www.javabgoo.isri.ac.ir/index.php?/.../List/Index/... Translate this page آيا حضور در مراسم مذهبى (مثل نماز جمعه و راهپيمايى) نياز به اجازه شوهر دارد؟ ... حکم بند انداختن ابروها و صورت و کوتاه کردن موی خانمها چیست؟ ... سلام؛ آیا کسی که عذر شرعی داره میتونه سوره واجب قران را فقط گوش بدهد؟ .... یکی از دغدغه های خانواده ها ودوستان متدین ، آشنا کردن دختران با حجاب است، در این ..... مشکلات ازدواج بعد از فوت همسر. سنت آنلاین | پایگاه رسمی حوزه عین العلوم گشت سراوان www.sunnatonline.com/ Translate this page ... فروع و تفصیل احکام - و برجسته‌ترین نشانه حقانیت اسلام پس از کتاب «قرآن»، مشعل ادامه ... سه دختر و پسر جوان استرالیایی از مسلمان شدنشان می‌گویند یکشنبه, ۲۵ بهمن , ۹۴ ... دوراندیشی شورای نگهبان می‌تواند سبب همدلی و حضور بیشتر ملت در صحنه شود شنبه, ... ارسال سوال شرعی ... مجلس علمي وب سايت مجلس علمی عين العلوم گشت. مسائل شرعی - انجمن تخصصی دانلود رایگان - اف دی ال forum.freedownload.ir/thread-226072-page-4.html Translate this page مادر، خواهر و دختر پسری که لواط داده بر لواط کننده حرام است، در صورتیکه لواط کننده ... آیا اگر مرد زن دیگری بگیرد باز هم مادر و مادر بزرگ زن فوت شده قبلی اش،تا ابد با او ..... و خود ایشان هم در مجلس حضور دارند و همچنین در مراسم مسلمین که در مسجد منعقد مى شود .... این موضوع به عنوان یک حکم شرعی وارد نشده است بلکه یک رسم عرفی برای ... اهل سنت www.nasherislam.blogfa.com/ Translate this page شیخ التفسیرمولانا گرگیج در ادامه اظهاراتش در مراسم نماز جمعه شهرستان ..... این کار، نباید دو طرف تنها باشند، بلکه باید به همراه زن یا دختر محرمی حضور داشته باشد. ... را به نحو سابق تعلیل نموده و اثبات کردیم و در حقیقت حکم شرعی را برای اجتماعی که ... حق گستر : آيين‌نامه نحوه اجراي احكام اعدام‌، رجم‌، صلب‌،قطع يا نقص عضو www.haghgostar.ir/ShowPost.aspx?id=687 Translate this page ماده 1 در هر مورد که حکم اعدام‌، رجم و یا صلب‌، توسط دادگاه صادرکننده حکم‌، ... تبصره در موارد مصرحه در قانون که حضور حاکم شرع الزامی است دادستان مراتب را به وی ... از چوبه دار پایین می‌آورند و اگر فوت کرده باشد پس از انجام ‌مراسم مذهبی دفن والا رها می‌کنند. برای جاری کردن صیغه محرمیت در ازدواج موقت چه مسائل شرعی ... www.soalcity.ir/node/1117 Translate this page May 26, 2013 - بله باید با حضور شاهد صیغه طلاق خوانده شود؛ اما با توجه به اینکه نزدیکی ..... اما انتخاب روز مناسب برای برگزاری مراسم عقد و عروسی، و دعوت میهمانان، اشکالی ندارد. ... اگر پسری با دختر باکره ای که پدر و جد پدریش فوت کرده اند صیغه .... اگر این ادعا مطرح شود یک دعوای حقوقی وقضایی است و ربطی به حکم شرعی ندارد. چه کسانی به مراسم ترحیم پدرزن خاتمی رفتند؟ | تصاویر ... javanenghelabi.ir/news/16044.html Translate this page Apr 12, 2014 - اين مراسم با حضور اقشار مختلف مردمی و جمعی از شخصیت های سیاسی و مذهبی از .... امام جماعت سعودی‌ها شد / وقتی دختران در دانشگاه امام صادق بی‌حجاب بودند / بدهکاری یک .... موازین قـانونی و شرعی ، اوج تقـوا و اخلاق مداری انقلابی را به نمایش گذارید. ..... آیت‌الله واعظ طبسی: حکم سران فتنه «اعدام» است / برخی برای سران فتنه ... علت حضور بازیگر زن در مراسم خاکسپاری مادر احمدی‌نژاد - 598 www.598.ir/.../علت-حضور-بازیگر-زن-در-مراسم-خاک... Translate this page Mar 2, 2015 - عکاسانی که در این گونه مراسم‌ها با دقت و وسواس سعی در شکار تصویر چهره‌های مشهور دارند، این بار یک سوژه جالب را از دست دادند. حضور صبا کمالی در ... مراسم تعزيه ، سنتها و بدعتها | پایگاه وااسلاماه vaislamah.com/968.html Translate this page در مراسم تعزیه چه اعمالی صحیح است و چه اعمالی مورد تائید شریعت نمی باشند و بدعت نامیده ... نباشیدخدمت دوست عزیز درشهرما (ترکمن صحرا) وقتی کسی فوت کرد ۷روز مراسم .... دوم: تشیع جنازه مسلمان اجر بزرگی دارد، بشرطیکه بر طبق سنت و حکم شریعت باشد .... تلقین، آنطور که بعضی می پندارند فقط خواندن کلمه شهادت در حضور بیمار ... مراسم تشییع سردار شهید «حسین همدانی» با حضور فرمانده کل ... basijnews.ir/.../مراسم-تشییع-سردار-شهید-حسین-همدان... Translate this page Oct 9, 2015 - مراسم تشییع سردار شهید «حسین همدانی» با حضور فرمانده کل سپاه و مداحی حاج ... تماس با ما · درباره ما · پیوندها · جستجو · آرشیو · آب و هوا · اوقات شرعی · خبرنامه ... 20 مهر ماه با حضور باشکوه مردم ولایت‌مدار همدان برگزار می‌شود ... تخلف کاندیداتوری محمدرضا نجفی محرز است/حکم معاون و سرپرست در این زمینه فرقی نمی‌کند. مراسم ختم رضا احدی با حضور اهالی فوتبال/بغض پروین ترکید puyesh.net/.../مراسم-ختم-رضا-احدی-با-حضور-اهالی-فو... Translate this page Jan 22, 2016 - عضویت در خبرنامه; |; نظرسنجی; |; اوقات شرعی; |; آرشیو; |; پیوندها; |; جستجو; |; RSS ... پروین در مراسم ختم رضا احدی نتوانست زیاد درباره همایون بهزادی حرف بزند و مقابل خبرگاران بغضش ترکید. ... در مراسم ترحیم رضا احدی، جمع کثیری از اهالی فوتبال حضور داشتند، از استقلالی ... صدور چهار حکم جدید در سازمان سینمایی. پایگاه خبری گپ نیوز » با کاندیدای بهبهان بیشتر آشنا ... maroonpress.ir/با-کاندیدای-بهبهان-بیشتر-آشنا-شوی... Translate this page Mar 6, 2016 - به گزارش گپ نیوز ، زندگی نامه محمودرضا ضرغامی کاندیدای مجلس شورای اسلام حوزه ... در سال ۶۸ با دختر دایی خود حاجیه خانوم شجاعی خواهر شهیدان محمد و رضا شجاعی ... نخواهد شد · مراسم ترحیم آیت‌الله واعظ‌طبسی با حضور امام خامنه‌ای در حرم رضوی آغاز شد+ عکس ... بداخلاقی های انتخاباتی/استفتاء حکم شرعی خرید و فروش رأی ... حکم شرکت دختران در تشییع جنازه - سایت تفریحی عکس ... rsslinker.com/.../حکم-شرکت-دختران-در-تشییع-جنازه/ Translate this page Mar 5, 2016 - تفریحی خبری: حکم شرکت دختران در تشییع جنازه را تا آخر بخوانید. .... نکرده و در میان اولاد او دو صغیر وجود دارد، حضور مردم در منزل یا مراسم ترحیم میّت و نیز ... پاسخ: این موضوع به عنوان یک حکم شرعی وارد نشده می باشد بلکه یک رسم ... صد خبر sadkhabar.ir/ Translate this page پیوندها; |; تماس با ما; |; جستجو; |; آرشیو; |; آب و هوا; |; اوقات شرعی; |; درباره ما .... مراسم عزاداری شب شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س)، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) .... قتل هولناک وکیل مدافع پس از ماه عسل/مرگ دردناک دختر 16 ساله به دست نوجوان 18 ساله+تصاویر .... واکنش بابک زنجانی به حکم اعدام. دمادم | حکم شرکت دختران در تشییع جنازه damadam.ir/تدبیر-24.../حکم...دختران.../1914541 Translate this page Mar 6, 2016 - پرسش: اگر حضور زنان در تشییع شهید مؤثر بر اوضاع جامعه باشد باز هم حضور آنان در ... حکم شرکت در مراسم ترحیم مرحومی که فرزند صغیر دارد ... پاسخ: این موضوع به عنوان یک حکم شرعی وارد نشده است بلکه یک رسم عرفی برای احترام ... احکام، پاسخ به مسائل شرعی دعای سریع الاجابه ازدواج - فروش ویژه www.scriptux.ir/.../احکام،_پاسخ_به_مسائل_شرعی_دعا... Translate this page احکام، پاسخ به مسائل شرعی - دعای سریع الاجابه ازدواج. احکام، پاسخ به مسائل شرعی .... حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم; جستجو. حکم شرعی حضور دختران در ... کانون سبحان kanoonsobhan.ir/ Translate this page نماینده های مجلس نهم لرستان به چند زبان خارجی مسلط هستند؟ ... در مسئله ازدواج بین دختر و پسر تا حدّى باید از نظر ظاهر و باطن شباهت وجود داشته باشد و بالاترین ... اعلام حمایت مجموعه حامیان ولایت در کوهدشت از الهیار ملکشاهی+ عکس و بیانیه ... برگزار شد، خاطرنشان کرد: شرع مقدس اسلام، تعرض به گروه های امدادی، تیم های پزشکی و اماکنی از ... khouznews.ir | اخبار خوزستان | خوزستان | خوزنیوز www.khouznews.ir/ Translate this page تصاویر / حضور وزیر علوم در یادمان شهدای هویزه · واگذاری پروژه های کلان ... دبیرخانه مشترک نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان تشکیل می‌شود · سالگرد شهید مدافع ... مراسم ختم سالگرد درگذشت مادر رییس جمهور در سمنان www.iribnews.ir/.../مراسم-ختم-سالگرد-درگذشت-مادر-ر... Translate this page 3 hours ago - به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در این مراسم که در حسینیه شهدای سرخه در حال برگزاری است ، جمع کثیری از مردم سرخه و مسئولان استان سمنان حضور ... ارسال پیام و نظر :: بیان معنوی - ناشر آثار استاد پناهیان bayanmanavi.ir/post/16 Translate this page و برای حکم شرعی به مرجع تقلید خود. ...... دخترى هستم 23 ساله ، محجبه و ولایت مدار. ..... مراسم و موکبها به گونه ای تر تیب داده شود که حضور خانمها را نیز تسهیل نماید " . حضور دکتر میرزاده در مراسم ترحیم جانباختگان حادثه منا در شهر ... pnu-atlas.blogrss.ir/page-577177.html - Translate this page به گزارش آنا ، دکتر میرزاده به همراه معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی که به منظور شرکت در جلسه هیأت امنای استان همدان، افتتاح و بازدید از چند پروژه عمرانی و همچنین ... کرج رسا karajrasa.ir/ Translate this page مراسم اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در کرج برگزار شد ... حضرت فاطمه الزهرا (س) اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی با حضور اقشار مختلف مردم در کلانشهر کرج برگزار گردید. روزنامه ایران | شماره :5824 | تاریخ 1393/10/4 iran-newspaper.com/?nid=5824 Translate this pageIran Dec 25, 2014 - پنجشنبه بازار کتاب. 7. تلویزیون. 8. گزارش. 9. قاب عکس. 10. شوک. 11. شوک - حوادث. 12 · 13. زندگی. 14. سلامت و زیبایی. 15. جامعه. 16. اندیشه. رادکانا – خبرگزاری شهرستان کردکوی radkana.ir/ Translate this page نتایج رسمی شمارش آرای ۱۶ کاندیدای انتخابات مجلس دهم حوزه غرب گلستان ... گفتگوی رادکانا با پرستار بیمارستان قلب امیرالمومنین (ع) کردکوی+عکس ...


ایبای 94 | دانلود آهنگ جدید | اخبار استخدامی | اخبار روز | دانلود رایگان با لینک مستقیم
[ بازدید : 551 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ویکی پدیا فارسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]