آخرین اخبار و جزئیات انفجار زائران اربعین در حله عراق

Admin

آخرین اخبار و جزئیات انفجار زائران اربعین در حله عراق
خبرگزاری ایسنا: دبیر ستاد اربعین گفت: بیمارستان حله تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و فعلا امکان دسترسی و شناسایی شهدای حادثه تروریستی عراق وجود ندارد.

آقابابایی گفت: تیم هلال احمر ایران هم اکنون در بیمارستان حله،جایی که جنازه‌ها منتقل شده،مستقر است، اما فعلا اجازه شناسایی اجساد را ندارند تا روال قانونی مربوط به این کار طی شود.

او با اشاره به آمارهای متناقضی که تا به حال از شمار شهدای این حادثه تروریستی منتشر شده، ترجیح داد فعلا از احتمالات سخن نگوید و تاکید کرد که هنوز تعداد شهدا مشخص نیست و تا زمانی که تیم هلال احمر اجازه دسترسی به اجساد را پیدا نکند، نمی‌توان با قطعیت در این باره آماری اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد: تا این لحظه از ایران مجروحی شناسایی نشده و کماکان آن ١١ افغانی که ساکن ایران هستند، شناسایی شده‌اند.

به گفته آقابابایی، این ١١ تن، سرنشینان یک دستگاه ون بودند که در حین ورود به جایگاه سوخت با انفجار روبرو شده و مجروح شده‌اند.

دبیر ستاد اربعین با اشاره به اظهارات ضد و نقیض از شمار ایرانیان حاضر در آن منطقه، گفت: دو روایت وجود دارد، گروهی از شاهدان از حضور یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی خبر داده‌اند و عده دیگری گفته‌اند که دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در جایگاه سوخت حضور داشته است. این اطلاعات دقیق نیست و تجسس‌ها ادامه دارد.
پیداشدن 70 جسد
نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در عراق درباره مشخص شدن شمار شهدا و مجروحان حادثه تروریستی در الشوملی درجنوب حله مرکز استان بابل عراق گفت: بدلیل شناسایی نشدن اجساد، نمی‌توان آمار دقیقی از شمار شهدا اعلام کرد و آمارهای منتشر شده، قابل اتکا نیست.

حمید کمالی که خود را به بیمارستان حله رسانده است، بامداد جمعه افزود: تاکنون 70 جسد پیدا شده است که تلاش ها برای شناسایی آنها ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون 9 مجروح در بیمارستان حله بستری شده اند اما هیچکدام از مجروحان بستری شده در این بیمارستان، ایرانی نیستند.

عصر پنجشنبه یک فرد انتحاری از گروه‌های تکفیری، خودروی تانکر حامل سوخت در پمپ بنزین الانوار در منطقه الشوملی در حله – 100 کیلومتری کربلا- را منفجر کرد.

پیش از این در آمارهای مختلف گفته شده 75 تن از زائران اربعین حسینی در این حمله تروریستی به شهادت رسیده و 20 مجروح نیز به بیمارستان منتقل شده اند.

میرمسعود حسینیان کنسول ایران در کربلا نیز به ایرنا گفته بود، با توجه به اینکه اقدام تروریستی در محل پمپ بنزین بوده ، 2 دستگاه اتوبوس، تعدای مینی‌بوس و چند دستگاه خودروی شخصی به طور کامل از بین رفته‌ است.
هشت مجروح حادثه تروریستی عراق از طریق مرز مهران تحویل اورژانس شدند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام اعلام کرد: هشت نفر از مجروحان حادثه تروریستی عصر پنجشنبه کشور عراق، صبح جمعه در پایانه مرزی مهران تحویل آمبولانس های مرکز فوریت های پزشکی استان ایلام شدند.

محمد سلیمانی اظهار کرد: مجروحان حادثه تروریستی عراق با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جمعبت هلال احمر از بیمارستانی در شهر حله عراق به پایانه مرزی مهران منتقل شدند.

وی افزود: اسامی مجروحان منتقل شده به مرز مهران به این شرح است؛ محمد طاهر نوروزی 48 ساله، خاور طوفان زاده پنج ساله، سکینه کمالی 39 ساله، فاطمه نوروزی 37 ساله، رمضان هاشمی 46 ساله، زهرا حسینی سه ساله، یدالله قنبری 37 ساله و یوسف قنبری هشت ساله.

سلیمانی تأکید کرد: مجروحان این حادثه که بیشتر آنها دچار سوختگی شده اند، بلافاصله با آمبولانس های مرکز فوریت های پزشکی ایلام مستقر در پایانه مرزی مهران به یکی از مراکز درمانی ایلام منتقل شدند.

در حمله تروریستی که عصر پنجشنبه در منطقه الشوملی در 120 کلیومتری جنوب شرقی بغداد در استان بابل عراق رخ داد، بیش از 70 نفر کشته شدند که شماری از آنها ایرانی هستند.

برخی منابع خبری همچنین تعداد قربانیان حادثه تروریستی عصر پنجشنبه در استان بابل عراق را بیش از 80 نفر ذکر کردند.

خبرگزاری رویترز با انتشار خبری فوری در این زمینه اعلام کرد که گروه تروریستی- تکفیری داعش با انتشار بیانیه ای مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته است.
24 شهید حادثه حله قطعاً ایرانی هستند
رئیس اورژانس کشور از دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آماده باش سه تیم واکنش سریع با هماهنگی هوانیروز خبر داد و گفت: از مجموع 71 شهید قطعی انفجار حله در عراق 24 نفر ایرانی هستند.

«پیرحسین کولیوند» با اعلام این خبر افزود: بر اساس آخرین اخبار در حادثه انفجار در شهر حله عراق تاکنون 71 نفر شهید شده اند که 24 نفر آنها قطعاً ایرانی است؛ 14 فرد دیگر نیز مشکوک به ایرانی بودن هستند که در مجموع احتمالاً تا 41 نفر این شهدا ایرانی هستند.

وی ادامه داد: از مجروحان این حادثه نیز که 30 نفر هستند، 24 نفر افغانستانی و 6 نفر ایرانی هستند.

کولیوند گفت: در شهرک شوملی عراق نیز تعدادی بر اثر این حادثه مجروح شده اند که به صورت سرپایی درمان و مرخص شده اند و فقط دو مجروح هنوز نیاز به خدمات درمانی دارد.

وی افزود: البته در محل انفجار تعداد زیادی دست و پا و اعضای قطع شده وجود دارد که مسئولان عراقی مشغول جمع آوری آنها هستند و تا دو ساعت آینده می توانیم اخبار دقیق تری از تعداد شهدا و مجروحان این حادثه اعلام کنیم.

مشاور وزیر بهداشت و رئیس ستاد بهداشت و درمان اربعین اضافه کرد: دکتر هاشمی وزیر بهداشت به بنده دستور داده است که یک تیم 30 نفره واکنش سریع با حضور متخصص ارتوپدی، جراح عمومی، متخصص مغز و اعصاب، بیهوشی و آی سی یو به سرپرستی دکتر «مصطفی صادقی» آماده شوند و برای کمک به بیمارستانهای عراق به این کشور اعزام شوند.

رئیس اورژانس کشور گفت: البته با تماسی که بنده با رئیس اورژانس عراق داشتم، اعلام کردند که فعلاً نیازی به اعزام این تیم نیست با این حال این تیم در حالت آماده باش است.

خبرگزاری تسنیم: پیرحسین کولیوند در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در حله عراق، اظهار داشت: تلاش ما شناسایی کامل تمامی مجروحان ایرانی این حادثه تروریستی است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پزشکی و درمانی نیروهای ما در عراق همچنان برای خدمت به مجروحان ادامه دارد، افزود: تاکنون 30 زائر ایرانی در این حادثه شناسایی شده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس کشور با بیان اینکه 24 نفر از این زائران را افغانستانی های مقیم ایران تشکیل داده اند، عنوان کرد: شش نفر از زائران نیز ایرانی هستند.

وی گفت: تاکنون شهادت 24 زائر ایرانی در این حادثه تروریستی تایید شده است.

در زیر اسامی 11 زائر مجروح افغانستانی مقیم ایران آمده است.

1.فاطمه نوروزی

2.سکینه نعمانی

3.حسن نعمانی

4.رمضان هاشمی

5.نوروز نعمانی

6.محمد طاهری

7.یدالله فجری

8.علی ترابی

9.فاطمه نعمانی

10.زهرا حسینی

11.یوسف نشقی


[ بازدید : 291 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ویکی پدیا فارسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]