اوقات فراغت جوانان امروزی در ایران +عکس

Admin

اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی


اوقات فراغت جوانان ، اوقات فراغت جوانان در ایران

گذراندن اوقات فراغت، یکی از نیازهای اساسی و پایه ای انسانها و مخصوصا جوانان است.چگونگی گذراندن اوقات فراغت مانع از گسترش بزهکاری جوان شده و استفاده نادرست آن می تواند سرنوشت جوانان را تهدید کند.

بازدید : 477 نفر

برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان

اوقات فراغت چنان در پدیده جوانی تنیده است که باید آنرا منشاء شناخت و به رسمیت شناخته شدن دوران جوانی و هویت دانست. تأثیرات مهمی که گذران اوقات فراغت در دوران معاصر بر فضای سیاست فرهنگ، اقتصاد و بر جوامع و خانواده و جوانان گذاشته است نه تنها مصرف کنندگان صنعت اوقات فراغت بلکه تولیدکنندگان کالاهای فراغت را نیز به تنوع طلبی و ساختار شکنی بنیادها وادار کرده است.

به جرأت می توان گفت اوقات فراغت امروز بیش از هر زمان دیگری است؛ چرا که ساعات رسمی کار در مراکز کاری کشورهای مختلف تقلیل یافته است. بنابراین هر فردی، چند ساعت فارغ از کار در اختیار دارد که باید برای استفاده از آنها طبق نظر میل و امکانات خود برنامه ریزی کند.

بدیهی است همان گونه که استفاده صحیح از اوقات فراغت هم بر زندگی فرد و هم بر جامعه تأثیر مثبت خواهد داشت، استفاده نادرست از آن نیز در هر دو سطح یاد شده می تواند باعث بروز مشکلات و خسارات جبران ناپذیری شود.
این مسأله به خصوص در مورد جوانان و نوجوانان از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا این قشر آینده ساز، خود و نسل بعدی اجتماع را خواهند ساخت و بنابراین سرنوشت آنها با سرنوشت جامعه گره خورده است.
بیش و پیش از هر چیز باید توجه داشت که اوقات فراغت در جوامع صنعتی کاملا با «ساعات خالی» در جوامع سنتی متفاوت است. گذران صحیح اوقات فراغت بر بازدهی کار می افزاید و از این رو «صنایع تفریحاتی» در جهت متنوع تر کردن و پربارتر کردن اوقات فراغت و گذران آن، مانند هر رشته صنعتی دیگری به وجود آمده است.
اهمیت موضوع اوقات فراغت جوانان ، اوقات فراغت جوانان در ایران ، اوقات فراغت جوانان کشور
اهمیت موضوع
در مورد اهمیت و نحوه گذران اوقات فراغت بحث ها و بررسی های فراوانی صورت گرفته و پیشنهادهای متنوعی ارایه شده است. در این بین توجه به مسائل نوجوانان و جوانان که دغدغه ای همیشگی به حساب می آید، به دلیل ورود ناگهانی آنان به اجتماع و در نتیجه افزایش احتمال بروز رفتارهای نامتعادل بسیار حائز اهمیت است.
نیمی از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند؛ جمعیتی که با برنامه ریزی صحیح از انرژی های فراوان و متراکم آنها می توان برای سازندگی کشور استفاده کرد و در عین حال بی توجهی به آنها تشدید انحرافات و آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت.
به همین جهت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مسأله مهمی است و نباید آن را به برنامه های محدودی خلاصه کرد که معمولا ادارات آموزش و پرورش پس از پایان سال تحصیلی و آغاز تعطیلات تابستانی تدارک می بینند. پرکردن بهینه اوقات فراغت بحثی فرابخشی تلقی می شود و تمام مجموعه های فرهنگی در این کار دخیل هستند.
بارزترین ویژگی اوقات فراغت آزادی انتخاب و نوع فعالیت است؛ ولی والدین به تصور این که باید وقت نوجوان و جوان فارغ شده از درس و مدرسه را لزوما پر کنند، بدون توجه به علایق آنها کلاس های درسی، هنری، ورزشی، اردو و غیره را برای آنها تجویز و فرزندانشان را ملزم به شرکت در آن می کنند که این خود باعث عدم استقبال نوجوانان و جوانان می شود.
این درحالی است که اگر فراغت از جهتی زیرسلطه و عقیده افراد دیگری غیر از خود جوانان باشد، دیگر فراغت محسوب نمی شود؛ چرا که افراد در این ساعات دست به گزینش می زنند و در برابر فرصت های پیش روی خود انتخاب می کنند.
دانستن این نکته که جوان در اوقات فراغت خود دست به چه انتخاب هایی می زند از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ واقعیت این است که در طول تابستان آمار بزه و رفتارهای ناهنجار اجتماعی در بین قشر جوان افزایش می یابد که این مسأله نشأت گرفته از نبود برنامه برای غنی سازی اوقات بیکاری است؛ به طوری که همنشینی با دوستان ناباب و حضور در برنامه های محفلی آنان به بروز ناهنجاری کمک و در نهایت برخی از جوانان را در دام خود گرفتار می کند و این مسأله باعث می شود که چنین جوانی قید ادامه تحصیل را بزند و به دنبال کسب درآمدهای کاذب و نامشروع برای خود باشد و اوقات فراغتی که می توانست برای او منشاء پیشرفت و ترقی باشد، باعث تباهی و سقوط وی می شود.
به همین دلیل در تکمیل بحث به بررسی عوامل انسانی غیر درونی (خانوادگی و اجتماعی) آسیب های اجتماعی می پردازیم تا با ریشه یابی، مسیر درستی را برای چاره اندیشی طی کنیم.
عوامل محیطی آسیب های اجتماعی
به نظر بسیاری از کارشناسان، عوامل اجتماعی موثر در ایجاد آسیب های اجتماعی به دو دسته تقسیم می شود؛ افزایش جمعیت، عدم ثبات و پایداری اجتماعی، بیکاری، تورم و فقر در شمار یک گروه از عوامل اجتماعی به شمار می رود و خانواده، محیط مدرسه و گروه همسالان جزو دسته ای دیگر است.
علل خانوادگی
خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که برای برطرف کردن نیازهای ریشه ای و حیاتی انسان و بقای جامعه ضروری است. انسان ها پس از تولد تحت تأثیر افکار، عقاید و رفتار اعضای خانواده خود قرار می گیرند؛ لذا خانواده نخستین جایگاه و عاملی است که بر روند رفتار آدم تأثیر می گذارد؛ آنچه بیشتر مورد توجه ما است تأثیر منفی نواقص و کمبودهای خانوادگی بر فرد است که تحت شرایط خاصی وی را در معرض نامتعادل شدن قرار می دهد.
آموزش و پرورش
کیفیت آموزش نوجوانان و جوانان و موفقیت یا عدم موفقیت در تحصیل و طی کردن دوره های آموزشی در سازگار شدن و جامعه پذیری آنها موثر است. دانش آموزی که در محیط مدرسه منظم بوده و مراحل آموزشی را طبق برنامه و با موفقیت طی می کند، آسیب پذیری کمتری خواهد داشت.
همسالان
معاشرت با دوستان ناباب نیز نقشی مهم در روی آوردن افراد به آسیب های اجتماعی ایفا می کند. ممکن است برخی خانواده ها از فرزندان خود غافل شده و زمینه را برای گرایش به دوست ناباب فراهم کنند که نتیجه اش روی آوردن آنها به کارهای خلاف است. همچنین آسیب پذیری نوجوانان بد سرپرست، بی سرپرست و در بعضی موارد تک سرپرست بیشتر از سایر گروه هاست.
وقتی نوجوان پایگاه عاطفی خود را از منزل به میان همسالان می برد، برای پذیرش در گروه همسالان ناچار است که تن به خواسته های آنها بدهد. بررسی ها نشان می دهد که فشار همسالان و داشتن دوستان ناباب درگرایش به یکی از مولفه های آسیب های اجتماعی از عوامل بسیار مهم بوده است؛ در این موارد مشاهده می شود که افراد از دوستان خود حرف شنوی بیشتری دارند تا والدینشان.
بحران هویت
یکی از آسیب های دنیای ماشینی امروز این است که نهاد خانواده در گذشته کارکرد موثرتری داشت؛ ولی هم اکنون به دلیل ایجاد تفاوت های جدی بین دو نسل قدیم و جدید، تمام پل های موجود بین نوجوانان و والدین از بین رفته و زبان گفت وگو و تفاهم بین آنها تضعیف شده است.
در مورد بحران هویت جوانان می توان گفت که ریشه این موضوع را باید در دوران نوجوانی که دوران هویت یابی افراد است، جست وجو کرد. همراه با تغییرات جسمی دوره بلوغ، نوجوانان در جست وجوی هویت خویش هستند؛ اگر نهادهای موثر بر رشد شخصیتی نوجوانان و جوانان مانند خانواده و آموزش و پرورش بتوانند کارکرد خود را به درستی ایفا کرده و بستر مناسبی را برای هویت بخشی به نوجوان و جوان مهیا کنند، آنها دچار بحران هویت نخواهند شد.
نابرابری های اجتماعی
به دلیل محدودیت درمنابع، ناتوانی در اجرای یک مدیریت فراگیر، نبود توزیع عادلانه و کارآمد و برخی دلایل دیگر فرصت های تحصیلی، اشتغال، ازدواج، امکانات رفاهی و تفریحی و. . . به صورت مساوی در اختیار همه جوانان قرار نگرفته و نیازهای برخی از جوانان در جامعه بی پاسخ مانده است.
این مسأله باعث ایجاد سرخوردگی و ناکامی در آنها شده و این ناکامی به خشم منجر می شود. جوانان با این سرخوردگی های عدیده، جایی برای تخلیه خشم و انرژی های مخرب ناشی از شکست و ناکامی را ندارند. جوانی که نتواند خشم خود را تخلیه کند، مجبوراست آن را به درون خود بریزد.
فرهنگ
فرهنگ از عوامل مهمی است که بر شخصیت فرد تاثیر می گذارد. هر فردی پس از روند کودکی در مسیر جریانات فرهنگی قرار می گیرد. نوجوان باید با آداب و سنت های مذهبی و اخلاقی آشنا شود و آنها را بپذیرد. نفوذ فرهنگ جامعه در تغییر و تحول شخصیت او تاثیر زیادی دارد و رفتارهای بهنجار و نابهنجار را ایجاد می کند.
شرایط پرتنش و نامناسب سبب پریشانی و اضطراب فرد شده و عقده های روانی و تضادهای درونی در او ایجاد می کند، همین طور احساس محرومیت های گوناگون، کنش و واکنش فرد را از مسیر طبیعی خارج می کند.
تغییرات و تحولات فرهنگی، اجتماعی و پیشرفت فناوری نیز در شرایطی می تواند موجب کاهش روحیه افراد شود و روند اجتماعی شدن آنها را مختل کند. در صورتی که یک الگوی انحرافی در سطح جامعه انتشار یافته و جزیی از فرهنگ آن شود، می تواند به آسانی در وجود افراد، به ویژه نسل جوان درونی شود و به شکل هنجار درآید.
وجود اعتقادات مذهبی و فرهنگ اخلاق مدار در جامعه، نقش بسزایی در سلامت رفتارهای انسان و روابط افراد ایفا می کند. داشتن فرهنگ اخلاقی صحیح، بزرگترین مانع کجروی ها بوده و برعکس، وجود فرهنگ مبتذل و غیراخلاقی، حتی درصورت وجود شرایط ایده آل مالی، عامل مهم و مخربی در هدایت شخص به گمراهی خواهد بود.
رسانه ها
رسانه های گروهی به عنوان سومین نهاد موثر بر رشد شخصیتی افراد (پس از خانواده و مدرسه)، توانسته اند در آگاهی رساندن به نوجوانان و جوانان نقش عمده ای ایفا کنند. پیشرفت و توسعه وسایل ارتباط جمعی، با وجود مزایای بسیار، معایبی نیز به همراه داشته است.
نمایش تصاویر خشونت آمیز و صحنه های قبیح و نامتعارف از مطبوعات، شبکه های تلویزیون و اینترنت و آشنایی با بعضی ترفندهای مجرمانه که در فیلم ها به تصویر کشیده می شود، بازی های رایانه ای مهیج و محرک و ارتباط مجازی از طریق اینترنت، در نوع خود تأثیر منفی بر استفاده کنندگان، خصوصا قشر کم سن و سال و جوان گذاشته و گرایش آنها به ارتکاب اعمال ناهنجار را افزایش می دهد.
در مورد تلویزیون باید گفت رسانه ای است برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و در یک فرآیند هنری، کاربردی قادر است شرایطی را برای مخاطبان فراهم آورد که خواسته ها و نیازهایشان را دوباره ببینند؛ درگیر همان کاری شوند که از آن می گریزند؛ به کلاس درسی وارد شوند که به دنبال خلاصی از آن بوده اند؛ شاد شوند، درعین گریزان بودن از شادی و غم را تجربه کنند، آنگاه که از غم گریزانند. تلویزیون تنها زمانی شایستگی پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را داراست که بتواند نگاه آنها را به فراغت عوض کند.
اوقات فراغت و آسیب های اجتماعی
تعطیلی کلاس های درسی و فارغ شدن جوانان و نوجوانان از امتحانات آخر سال و به طورکلی اوقات فراغت بدون برنامه، موقعیت آسیب زایی را برای این قشر فراهم می آورد. یکی از معضلات اصلی جامعه فعلی ما این است که متاسفانه برخی از جوانان و نوجوانان با فضای برنامه های مفید غیردرسی بیگانه اند و پس از اتمام هر پایه تحصیلی به یک باره از فضای آموزشی رها می شوند.
به همین جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به ویژه در ایام فراغت آنها از تحصیل، همواره عاملی بازدارنده برای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی تلقی می شود. همچنین این موضوع نشان دهنده اهمیت دسترسی به تفریحات سالم تر و فراهم آوردن امکانات لازم برای گذراندن و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است.
از دیگر سو، گرایش روزافزون به ارتباطات مجازی که جایگزین نامناسبی برای تخلیه هیجان و وقت گذرانی است، نوجوانان و جوانان را از دنیای واقعی به دنیای مجازی و هیجانی می کشاند، چراکه فرد در دنیای واقعی جایی برای تخلیه این هیجانات ندارد.
به همان میزان که افراد وقت خود را برای روابط مجازی صرف می کنند، از تعامل آنان با دیگران در محیط کار و خانواده کاسته می شود. با این حال مشاهده شده که روابط مجازی و فاصله دار باعث افزایش آسیب پذیری فرد در برابر انحرافات می شود. مسلما وقتی ارتباط تعاملی به صورت مستقیم باشد، آسیب های اجتماعی هم کمتر می شود.
کارکرد اوقات فراغت
اوقات فراغت یک امر فرابخشی است، یعنی قطعا با مسائل اقتصادی و فرهنگی در ارتباط مستقیم بوده، در نتیجه موضوعی چندبعدی است.
با این حال از لحاظ تحلیل کارکردی، معمولا ٣ نقش عمده را برای اوقات فراغت برمی شمارند: «رفع خستگی»، «تفریح و سرگرمی» و «ایجاد امکان برای بالابردن سطح معلومات، مشارکت آزاد اجتماعی و پرورش استعدادها.» تجدید قوا، گریز از ملال انگیز بودن زندگی روزمره، فرار از کارهای تکراری تحمیلی، ترمیم مشکلات عصبی ناشی از زندگی ماشینی، به دست آوردن نشاط و سرزندگی، ارضای صحیح و مناسب تمایلات پرخاشجویانه افراد و تقویت عواطف از کاربردهای اوقات فراغت به شمار می رود که در قالب ٢ نقش نخست قرار می گیرد.
نهادهای اجتماعی و اوقات فراغت
خانواده: این نهاد با توجه به خصوصیاتی که دارد، می تواند نقش بسیار مهمی در امر گذران اوقات فراغت ایفا کند. هر فرد ساعات متعددی از شبانه روز خود را در خانه به سر می برد که از این اوقات برای استراحت، غذا خوردن، رفع خستگی، گفت وگو با دیگر اعضای خانواده، مطالعه، بازی و مانند آن استفاده می کند.
بدیهی است که خانواده به عنوان یکی از واحدهای اجتماعی با دیگر واحدها و نهادها در تماس و از آنها متاثر است، همان گونه که بر آنها تأثیر نیز می گذارد. در ارتباط با موضوع مورد بحث نیز این قاعده مصداق پیدا می کند.
مثلا شرایط شغلی افراد خانواده بر نحوه گذراندن اوقات فراغت آنها اثر می گذارد. افرادی که از یک کار سخت و فشرده به خانه برمی گردند، نمی توانند در آنجا افراد خلاق، فعال و پر از احساس باشند.
مدرسه: یکی از نقش هایی که برای نهادهای آموزشی و پرورشی به ویژه در جوامع پیشرفته در نظر گرفته شده، پرورش مهارت های شاگردان برای گذران اوقات فراغت است.
از سوی دیگر با توجه به این که دانشگاه ها آخرین مراکز تحصیلی رسمی به حساب می آیند که می توانند افراد را به آموزش مهارت های هنری، تفریحی و علمی تشویق کنند، توجه به تناسب این مهارت ها با شرایط و امکانات افراد در مرحله فراغت از تحصیل ضروری است.
دانشگاه ها نیز علاوه بر اقدامات مشابه ذکر شده، می توانند از طریق انجمن های دانشجویی فعالیت های فوق برنامه وسیع تری را اجرا کنند.
مراکز مذهبی: اعتقادات مذهبی افراد و قداست امور دینی و وابستگی عاطفی افراد به این امور، نقش مهمی را در ارتباط با نحوه گذراندن اوقات فراغت در اختیار مراکز دینی قرار می دهد. این مراکز با استفاده از نفوذ معنوی خود بر فکر و ذهن مردم و به ویژه جوانان، می توانند آنان را در امر گذران صحیح و مناسب اوقات فراغت یاری کنند.
دولت: دولت ها با توجه به اختیارات و امکانات وسیعی که در اختیار دارند و همچنین با توجه به توسعه کارکردهایی که از گذشته برعهده داشته اند و انتظارات جدیدی که مردم از آنها دارند، در برنامه ریزی برای بهبود و غنی تر کردن نحوه گذران اوقات فراغت مردم خصوصا جوانان، نقش عمده ای ایفا می کنند.
جمع بندی و چاره اندیشی
واقعیت انکارناپذیر این است که با افزایش اوقات فراغت برنامه ریزی نشده و تعطیلات غیر هدفمند، آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش می یابد. این موضوع، بیانگر اهمیت پرداختن به برنامه ریزی برای افزایش بهره وری اوقات فراغت، به ویژه برای نسل جوان است.
جوانان در مورد چگونگی گذران اوقات فراغت، خواست ها و گرایش هایی متفاوت از پدران و مادران خود دارند. بعضی از این تفاوت ها طبیعی و ناشی از تفاوت های سنی و مقتضیات آن است.
جوانان علاوه بر نیازهای زیستی اولیه، نیازهای ثانویه ای مانند احتیاج به محبت، نیاز به معناجویی برای زندگی، نیاز به تعلق خاطر به گروه جمع متجانس با خود، نیاز به امنیت، نیاز به احساس ارزشمندی و موفقیت، نیاز به نوآوری، نیاز به همدلی و همدردی، نیاز به احساس کمال و تعالی و پیشرفت، نیاز به پذیرفته شدن توسط گروه هم سن و سال و نیاز به شناخت ارزش های اخلاقی دارند که در مجموع، آنها را در شرایط خاص روانی، رفتاری، فکری، تصوری و عاطفی قرار می دهد.
گاهی ممکن است جوانان تحت فشار ناگهانی کشش های درونی قرار گیرند و سازوکارهای کنترل درونی و بیرونی نتواند مانع گرایش آنها به سوی رفتارهای ناهنجار و آسیب های اجتماعی شود.
لازم است که بازدارندگی درونی را در آنان تقویت کرد. این هدف با برنامه هایی نظیر تقویت تصویرسازی مثبت از خویش، بیدارکردن وجدان های آگاه و نشان دادن راه های صحیح برای رسیدن به هدف قابل دستیابی است.
از سوی دیگر باید عوامل ساختاری بیرونی را مورد توجه قرار دهیم، پیوستگی جوانان با مدرسه، خانواده و جامعه را بالا ببریم و فرصت ها را برای ارتقای اجتماعی جوانان گسترش دهیم.

اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی

اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی

منبع : شهروند


اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی - نمناک namnak.com/27846-اوقات-فراغت-جوانان-امروزی.html Translate this page اوقات فراغت جوانان و اوقات فراغت جوانان در ایران و نحوه گذراندن اوقات فراغت جوانان و برنامه ریزی اوقات فراغت جوانان و بحران هویت جوانان را در نمناک مشاهده کنید. اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی | عکس های داغ جدید kosmodisk.ir/اوقات-فراغت-جوانان-امروزی-در-جامعه-ایر/ Translate this page 2 days ago - گذراندن اوقات فراغت، یکی از نیازهای اساسی و پایه ای انسانها و مخصوصا جوانان است.چگونگی گذراندن اوقات فراغت مانع از گسترش بزهکاری جوان شده و ... اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی - جوونی www.javuni.ir/news/46282 Translate this page 1 day ago - گذراندن اوقات فراغت، یکی از نیازهای اساسی و پایه ای انسانها و مخصوصا جوانان است.چگونگی گذراندن اوقات فراغت مانع از گسترش بزهکاری جوان شده و ... اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی - تست ابر برچسب ها necepatogh.rozblog.com/.../اوقات-فراغت-جوانان-امروز... Translate this page 19 hours ago - برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان. اوقات فراغت چنان در پدیده جوانی تنیده است که باید آنرا منشاء شناخت و به رسمیت شناخته شدن دوران جوانی و هویت ... اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی | شلمچه نیوز www.shalamchenews.com/اوقات-فراغت-به-سبک-جوان... Translate this page 2 days ago - به گزارش شلمچه نیوز، به جرأت می‌توان گفت اوقات فراغت امروز بیش از هر زمان دیگری است؛ چرا که ساعات رسمی کار در مراکز کاری کشورهای مختلف ... اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی | بروز باش berozbash.ir/.../اوقات-فراغت-جوانان-امروزی-در-جامعه-ای... Translate this page 1 day ago - برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان. اوقات فراغت چنان در پدیده جوانی تنیده است که باید آنرا منشاء شناخت و به رسمیت شناخته شدن دوران جوانی و هویت ... دختران جوان و اوقات فراغت - انسان شناسی و فرهنگ ... anthropology.ir/article/1077 Translate this page در گذران اوقات فراغت، گروه سنی، طبقه اجتماعی،اقتصادی، گرایش مذهبی و ..... اند و دختران جوان امروز که زنان آینده ایران ما هستند چه در نقش مادری، چه در نقش همسری و چه در ... اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی | اتاق خبر 24 otaghkhabar24.ir/news/39025 Translate this page 2 days ago - نیمی از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند؛ جمعیتی که با برنامه‌ریزی ... به جرأت می‌توان گفت اوقات فراغت امروز بیش از هر زمان دیگری است؛ چرا که ... اوقات فراغت، جوانان وآسیب های اجتماعی - اوقـــــــات فـــــــــراغت soheila2.persianblog.ir/post/3/ Translate this page می توان گفت اوقات فراغت امروز بیش از هر زمان دیگری است ، چرا که ساعات رسمی کار ... نیمی ازجمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند، جمعیتی که می توان با برنامه ریزی ... اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی - خبر آنتایم khabarontime.ir/.../اوقات-فراغت-جوانان-امروزی-در-جامعه... Translate this page خبر-آنتایم-img-align=-left-hspace=-5-width=-120-src=-http-files.namnak.com-users-sf-Images-sabk-20zendegi-Kar-26Zendegi-9412-24.jpg- ... اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی - اتاق خبر - irancloob otaghkhabar.irancloob.net/اوقات-فراغت-به-سبک-جوان... Translate this page 2 days ago - اتاق خبر ۲۴: به جرأت می‌توان گفت اوقات فراغت امروز بیش از هر زمان دیگری است؛ چرا که ساعات رسمی کار در مراکز کاری کشورهای مختلف تقلیل یافته ... اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی | فیدگاه feedgah.com/.../اوقات-فراغت-جوانان-امروزی-در-جامعه-ای... Translate this page 3 days ago - اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی گذراندن اوقات فراغت، یکی از نیازهای اساسی و پایه ای انسانها و مخصوصا جوانان است.چگونگی گذراندن اوقات ... اوقات فراغت از دیدگاه سازمان ملی جوانان - مهمترین اخبار ایران و ... vista.ir/article/.../اوقات-فراغت-از-دیدگاه-سازمان-ملی-جوا... Translate this page لذا برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان مانع از گسترش بزهكاری جوان شده و در شكل .... تیم فوتبال نفت تهران که در جریان تمرین امروز این تیم دچار حمله قلبی شده بود ... اوقات فرغات و آسیب شناسی آن - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت www.hawzah.net/fa/.../اوقات-فرغات-و-آسیب-شناسی-آن Translate this page در جوامع امروزی، انسان خسته از زنجیر ماشینیزم، اوقات فراغت خود را، فرصتی برای ... و آسیب های ناشی از گزینش های نادرست نوجوانان و جوانان را در گذران اوقات فراغت، به آنان .... استاندارد جهانی اوقات فراغت در جهان با استاندارد اوقات فراغت در ایران تفاوت ... اوقات فراغت در ایران باستان www.tebyan.net/newmobile.aspx/index.aspx?pid... Translate this page شواهد نشان می دهد در ایران باستان ایام فراغت وجود داشته و به این امر اهمیت می‌دادند اما ... تا اوقات فراغت داشته باشیم، برای نسل امروز و به ویژه جوانان بسیار مدرن است. اوقات فراغت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News ... www.mehrnews.com/.../اوقات+فرا... Translate this pageMehr News Agency رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در همایش بزرگ یک هزار نفری دختران شطرنج باز شهر تهران، توسعه ... رئیس کمیسیون اوقات فراغت جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مسائل نسل جوان ..... سینمای لبنان از سال‌های ۱۹۲۰ تا امروز/ مسیری که هموار نبود ... بررسی رابطه سرمایه فرهنگی با اوقات فراغت - پژوهشگاه علوم و ... ganj.irandoc.ac.ir/articles/583383 Translate this page وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان تهران ... گیری اجتماعی و فردی در باره ایام فراغت بخش قابل توجهی از زندگی بشر امروزی محسوب می ... اوقات فراغت و نحوه گذران آن از مباحث تازه ای است که پس از انقلاب صنعتی و رشد .... از طرفی اکثر تحقیقات انجام شده به بررسی اوقات فراغت جوانان پرداخته‌اند و ... اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی - آکا www.akairan.com/.../news20163123133990252.html Translate this page 2 days ago - نیمی از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند؛ جمعیتی که با برنامه ریزی ... گروه سبک زندگی "تیتریک"،به جرأت می توان گفت اوقات فراغت امروز ... مقاله در مورد اوقات فراغت و نوجوانان - دانلود مقاله mag-iran.com/مقاله-در-مورد-اوقات-فراغت-و-نوجوانان.htm Translate this page اوقات فراغت و نوجواناناوقات فراغت در كشور جايگاه مشخصي ندارد نظارت خانواده ها بر اوقات فراغت ... ۶۱% نوجوانان علاقه مند به فيلم هاي ايراني هستند ( جنگي و رزومي) ... اوقات فراغت، بخش جدايي ناپذير زندگي امروزي است كه نحوه گذراندن آن هم ممكن است باعث ... برچسب ها - اوقات فراغت - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ... www.tabnak.ir/fa/mobile/tag/16/اوقات%20فراغت Translate this page دور زدن در خیابان‌ها به تفریح جوانان تبدیل شده است. اوقات فراغت جوانان در تهران امروز تبدیل شده که به... کد خبر: ۳۸۵۳۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۱۸. سئوالات عجیب در ... اوقات فراغت به سبک جوانان ایرانی/عکس - تی نیوز tnews.ir/news/347e58614088.html Translate this page 2 days ago - نیمی از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند؛ جمعیتی که با برنامه‌ریزی ... به جرأت می‌توان گفت اوقات فراغت امروز بیش از هر زمان دیگری است؛ چرا که ... ضد تفريح براى جوانان ايرانى - آی کتاب iketab.com/index.php?Module...SMMOp... Translate this page اما در ايران هنوز، تعريف استانداردى از تفريح جوانان وجود ندارد و آنها تفريح خود را در لابه لاى ... اما جوانان امروز تفريح را براى ارضاى لذت شادمانى مى خواهند. ... از آنجا كه پرداختن به اوقات فراغت جوانان از سوى بخش رسمى جامعه جنبه ارشادى داشته است، آنها براى ... [PDF]ﺟﻮاﻧﺎن ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان ﻣﻠﻲ راﺑﻄﻪ ﺑﻴﻦ ﻧﺤﻮه ﮔﺬران اوﻗﺎت ﻓﺮاﻏﺖ - Sid www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/6012113900201.pdf Translate this page ﻫﺪف اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ، ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪ ﺑﻴﻦ ﻧﺤﻮه ﮔﺬران اوﻗﺎت ﻓﺮاﻏﺖ و ﻫﻮﻳﺖ ﻣﻠﻲ ﺟﻮاﻧـﺎن .... ﻣﺤﺼﻮل ﺗﻐﻴﻴﺮ آﻫﻨﮓ زﻧﺪﮔﻲ و ﻓﺮاﻏﺖ ﺑﺸﺮ اﻣﺮوز اﺳﺖ. »( ... ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻣﺮوزي اﻳﺮاﻧﻲ، دﺳﺘﺨﻮش ﻳﻚ ﺟﺮﻳﺎن ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺳﺮﻳﻊ و رﻳﺸﻪ اي اﺳﺖ. دمادم | اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی damadam.ir/.../اوقات-فراغت-به...جوان-ایرانی/.../18952... Translate this page 2 days ago - روزنامه شهروند - سهیلا مرادی ، پژوهشگر اجتماعی : به جرأت می توان گفت اوقات فراغت امروز بیش از هر زمان دیگری است؛ چرا که ساعات رسمی کار در مراکز ... خبرگزاری ایمنا - پيچيدن يك نسخه براي اوقات فراغت جوانان كل ... www.imna.ir/.../پيچيدن-يك-نسخه-براي-اوقات-فراغت-... Translate this page ... يك نسخه يكسان براي اوقات فراغت جوانان كل كشور منطقي نيست چون كشور ايران از ... نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه يكي از نيازهاي امروز ... اوقات فراغت، مهمترین بحث امروز جوانان است - خبرگزاری شبستان shabestan.ir/detail/News/357886 Translate this page مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری، افزود: نیمی از جمعیت ایران را ... گنجی گفت: به همین جهت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مسئله مهمی است و ... انجمن بهینه سازی اوقات فراغت جوانان anjomane-javanan.blogfa.com/ Translate this page انجمن بهینه سازی اوقات فراغت جوانان - ارائه خدمات آموزشی ومشاوره ای جهت چگونه استفاده ... هرچه‌ باشد امروز روز ملاقات‌ من‌ با حضرت‌ خضر است، نباید جاهای‌ دیگر هم‌ كثیف‌ باشد. ..... به جمع گروه انجمن بهينه سازي اوقات فراغت جوانان ايران خوش آمديد لطفا بادرج ... خانه | اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی | جستجو | 9229.tk/list/اوقات+فراغت+به+سبک+جوان+ایرانی.html Translate this page اوقات فراغت به سبک جوان ايراني نیمی از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند؛ ... گاهی اوقات زندگی طوریه که آدم نون امروز را واسه شکم فرداش نمی خواد، اونوقته که رویاهای ... ایران خبر - گذراندن اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی www.irankhabar.ir/.../گذراندن-اوقات-فراغت-سبک-جوا... Translate this page 2 days ago - نیمی از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند؛ جمعیتی که با برنامه‌ریزی صحیح از انرژی‌های فراوان آنها مي‌توان برای سازندگی کشور استفاده کرد و در ... برنامه‌های اوقات فراغت جوانان متناسب با شأن و منزلت اسلامی ... basijnews.ir/.../برنامه‌های-اوقات-فراغت-جوانان-متناسب-... Translate this page مرتضی امیدی، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی امروز، 22 اردیبهشت در ... وی بر لزوم اجرایی شدن برنامه‌های هفته جوان و ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ... وی با بیان اینکه برنامه‌ها باید متناسب با شأن و منزلت جوانان ایران اسلامی باشد، ... اوقات فراغت جوانان ایرانی avayemelal.ir/+اوقات+فراغت+جوانان+ایرانی Translate this page فراغت دختران ایرانی - tebyan.net اوقات فراغت > اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و ... می توان گفت اوقات فراغت امروز بیش از هر زمان دیگری است ، چرا که ساعات رسمی کار ... جامعه‌شناسی ورزش و اوقات فراغت جوانان در ایران | انجمن ... www.isa.org.ir/session-report/4056 Translate this page جامعه‌شناسی ورزش و اوقات فراغت جوانان در ایران ... جامعه‌شناسی ورزش و جامعه‌شناسی اوقات فراغت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ما با یک تمدن فراغتی مواجهیم که امروز ... میگنا - با چه نگاهی نیازهای جوانان امروز را تصور کنیم؟ www.migna.ir/vdceov8w.jh8ewi9bbj.html Translate this page این جامعه‌شناس درباره اوقات فراغت جوانان در ایران هم گفت: انقلاب اسلامی مانند سایر انقلاب‌ها به اهمیت جوانان در پیشبرد اهداف خود واقف است. جوانان در رویدادهای بعد از ... رادیو پیام | اوقات فراغت در ایران باستان www.radiopayam.ir/notes/248/ Translate this page شواهد نشان می دهد در ایران باستان ایام فراغت وجود داشته و به این امر اهمیت می‌دادند اما ... تا اوقات فراغت داشته باشیم، برای نسل امروز و به ویژه جوانان بسیار مدرن است. فهم ماهیت جامعه ایرانی براساس الگوی گذران اوقات فراغت نسل جوان https://jisr.ut.ac.ir/article_36554_4737.html Translate this page by آزاد ارمکی - ‎2012 فهم ماهیت جامعه ایرانی براساس الگوی گذران اوقات فراغت نسل جوان ... عنوان یک دوره تاریخی، دیگر سپری شده است و اثری از آن باقی نیست و امروز جهان وارد دورهای جدید شده ... تحقیق اوقات فراغت جوانان در ایران و امکانات موجود bankmaghale.ir/تحقیق-اوقات-فراغت-جوانان-در-ايران-... Translate this page بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود تحقیق اوقات فراغت جوانان در ایران و .... نوجوان امروز اوقات فراغت فراوانی دارند، وسایل سرگرمی بیشتری می تواند، داشته ... اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانید؟ | به دخت::: پایگاه ... behdokht.ir/اوقات-فراغت-خود-را-چگونه-می-گذرانید؟/ Translate this page وی تصریح کرد: در بسیاری از لایه های اجتماعی هنوز خانواده ایرانی اوقات فراغت را به ... که خود را به سلاح علم مجهز کرده اند و دختران جوان امروز که زنان آینده ایران ما هستند چه ... غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان راهی برای مهار اعتیاد - روزنامه ایران iran-newspaper.com/Newspaper/MobileBlock?... Translate this pageIran کارشناس ارشد روانشناسی، غنی‌سازی اوقات فراغت را از بهترین راه‌های جلوگیری از ... آنچه جوانان امروز به‌عنوان دغدغه‌های اصلی خود از آن نام می‌برند، تأمین نیاز‌های مالی نیست ... اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی | اخبار امروز ایران و جهان elim.ir/fa/news/.../اوقات-فراغت-به-سبک-جوان-ایرانی/ Translate this page 2 days ago - نیمی از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند؛ جمعیتی که با برنامه‌ریزی صحیح از انرژی‌های فراوان آنها مي‌توان برای سازندگی کشور استفاده کرد و در ... اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی - باتوته batoote.ir/اوقات-فراغت-جوانان-امروزی-در-جامعه-ایر/ Translate this page گذراندن اوقات فراغت، یکی از نیازهای اساسی و پایه ای انسانها و مخصوصا جوانان است.چگونگی گذراندن اوقات فراغت مانع از گسترش بزهکاری جوان شده و استفاده نادرست آن ... مقالات اجتماعی | جوانان | اوقات فراغت - آفتاب www.aftabir.com › مقالات › اجتماعی Translate this page بعدازظهر امروز سارقان مسلح موتورسوار با حضور در غرب تهران … .... ۵۴ درصد نوجوانان در ایران، بین یک تا سه ساعت در شبانه‌روز، اوقات فراغت دارند. با محاسبه ۱۴ میلیون ... [PDF]ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻛﻨﮕﺮﻩ ﻣﻠﻲ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻓﺮﺍﻏﺖ ﻭ ﺳﺒﻚ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺟ - مرکز مطالعات و ... csrs.msy.gov.ir/parameters/62.193.12.206/.../691%20-%20774%20.pdf ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻧﺤﻮﻩ ﮔﺬﺭﺍﻥ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻓﺮﺍﻏﺖ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﺣﺎﻝ ﻣﻲ ﺑﺎﺷـﺪ ... ﺳـﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠـﻲ ﺟﻮﺍﻧـﺎﻥ،. 4:1383. ). ﺍﻭﻗـﺎﺕ. ﻓﺮﺍﻏﺖ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎﻱ ﺟﺪﻳﺪ ﺭﻓﺎﻩ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻭ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺑﺨﺸﻲ ﺑﻪ .... ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﻢ ﺑﻪ ﻛﺎﻫﺶ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﻛﺎﺭ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﻪ ﺗﻌﻄـﻴﻼﺕ ﻫﻔﺘﮕـﻲ ﻭ ﺳـﺎﻟﻴﺎﻧﻪ. اوقات فراغت mohammadr78.blogfa.com/ Translate this page «از آن جا که انسان جامعه صنعتى امروز، پاسخى براى پرسش هاى بنيادين خود درباره هستى و مفهوم ... هیچ انحرافی فارغ از نحوه گذران اوقات فراغت جوانان نیست. .... به اینکه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت بسیار مهم بوده و بر طبق آمارها هر ایرانی در طول روز بین ... جوان ايراني... قهوه خانه... اوقات فراغت!!! اجتماعي - چه خبر www.chekhabar.ir/.../جوان-ايراني-قهوه-خانه-اوقات-فراغ... Translate this page 2 days ago - اوقات فراغت به سبک جوان ايراني. سهيلا مرادي ، پژوهشگر اجتماعي : به جرأت مي‌توان گفت اوقات فراغت امروز بيش از هر زمان ديگري است؛ چرا که ساعات ... الف - جوانان ایرانی هفته‌ای چقدر اوقات فراغت دارند؟! alef.ir/vdcdzn0xsyt05k6.2a2y.html?279503 Translate this page Jun 30, 2015 - جوانان ایرانی هفته‌ای چقدر اوقات فراغت دارند؟ ... از جمله مواردی که موجب می‌شود جوانان اوقات فراغت خود را به خوبی سپری نکنند .... امروز. ديروز. هفته ... اوقات فراغت جوانان چند ساعت است؟ www.entekhab.ir/.../اوقات-فراغت-جوانان-چند-... Translate this pageEntekhab وی در ادامه گفت: به طورکلی علایق و نیازهای جوانان برای گذران اوقات فراغت بین سه قشر پایین، متوسط و ... پایان رای گیری در سراسر کشور + آنچه امروز گذشت (۶۸ نظر) ... هاشمی، روحانی، امامی کاشانی و موحدی کرمانی در صدر منتخبان استان تهران (۳۰ نظر). آنا | وقت‌گذرانی در فضای مجازی، تفریح نیست/ جوانان ما ... www.ana.ir › اجتماعی › جامعه Translate this page Jan 10, 2016 - گفت‌وگوی آنا با یک جامعه‌شناس درباره تعریف اوقات فراغت در ایران؛ ... خشونت دانست و گفت: به دلیل بالابودن هزینه‌های تفریح در ایران بسیاری از جوانان توان استفاده از مراکز تفریحی .... پورتال اوقات فراغت جوانان امروز رونمایی می‌شود. اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی life.shafaqna.com/FA/0316939 Translate this page اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی. ... در ایران هر 50 دقیقه یک زن به سرطان پستان مبتلا می‌شود! ..... فروپاشی خانواده مهم‌ترین آسیب جامعه امروزی است/ لزوم توجه مسئولان. [PDF]ضرورت برنامه ريزي اوقات فراغت مطابق با فرهنگ ... - upmc7 upmc7.um.ac.ir/uploading/upmc7.um.../207_2.pdf Translate this page به جوان بودن جامعه كنونى ما و رشد روزافزون انواع انحرافات ، الزم است كه به مسئله مهم اوقات فراغت. ت ... اوقات فراغت در جامعه ی امروزی از قدرت و نيرويی شگرف برخوردار ... در ايران. در. باره ی موضوع اوقات فراغت. به نگارش در آمده است كه از ميان آنها می توان به. [PDF]ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺗﻬﻴﻪ ﻃﺮﺡ ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻓﺮﺍﻏﺖ rc.majlis.ir/m/report/download/733064 Translate this page ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻓﺮﺍﻏﺖ. ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﺟﻬﺎﻥ ﻭ. ﻧﻘﺶ. ﻭ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺁ. ،ﻥ. ﺳﻌﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮔﺎﻡ ﺍﻭﻟﻴـﻪ. ﺩﺭ. ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﺿﺮﻭﺭﺕ ... ﻫﺎﻱ ﺟﻬـﺎﻥ ﺍﻣـﺮﻭﺯ ..... ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺩﺭ ﻣﺤﻼﺕ ﺷﻬﺮﻱ، ﺟﻮﺍﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻛﺸﻮﺭ، ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺷـﺪﻳﺪ ﻫـﻮﺍﻱ ﺷـﻬﺮﻫﺎ،. تلویزیون در صدر برنامه‌های اوقات فراغت جوانان - خبرنامه ... iusnews.ir/.../تلویزیون-در-صدر--برنامه‌های-اوقات-فرا... Translate this page Jan 31, 2016 - مدیرکل طرح‌های ملی جوانان و دبیر کمیسیون تخصصی اوقات فراغت جوانان همچنین ... سوژه امروز نمایندگان در مجلس +عکس پرداخت صدقات الکترونیکی می شود ... همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز تهران - سئول پیام تسلیت «آیت‌الله مکارم» برای ... Islamic Iran - بررسی اوقات فراغت نوجوانان وجوانان maysamsargol.blogfa.com/.../بررسی-اوقات-فراغت-نو... Translate this page پروژه حاضرتحقیقی است درخصوص بررسی اوقات فراغت نوجوانان وجوانان درسال .... به جرات مي توان گفت اوقات فراغت امروز بيش از هر زمان ديگري است ، چرا كه ساعات ... شما نظر بدهید/ دغدغه اصلی جوانان ایرانی چیست؟ - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/420938/society/family Translate this page May 30, 2015 - اما به نظر شما مهمترین دغدغه امروز جوانان ایرانی چه مسائلی می تواند باشد؟ ...... موضوع اوقات فراغت هم برای جوانان که در سن اشتغال و ازدواج نمی باشند ... بیمه نامه ازدواج از امروز قابل خریداری است/بیمه های حمایتی ... www.iscanews.ir/news/588197 Translate this page Feb 6, 2016 - او گفت: بیمه حمایتی ازدواج، اشتغال، اوقات فراغت و گردشگری و بیمه حمایت ... وزارت ورزش و جوانان با بیمه ایران در خصوص این بیمه نامه می گذرد و امروز ... برگزاری 3 کارگاه آموزشی اوقات فراغت در البرز - اداره کل ورزش ... ays.ir/contentnews.aspx?id=912 Translate this page Nov 18, 2014 - به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز؛ دیروز یکشنبه بیست و پنجم آبانماه به همت معاونت ... اوقات فراغت و سبک زندگی اسلامی – ایرانی - مدرس جناب آقای دکتر درویشی ... مهندس رستمی: جوانان امروز به همان میزان عاشق. اوقات فراغت در استان اصفهان - ویکی اطلس فرهنگی ایران af.samta.ir › ... › اوقات فراغت Translate this page اوقات فراغت به عنوان يكى از پديده هاى اجتماعى در زندگى انسان امروز خودنمايى مى كند. ... كميسيون امور بانوان، خانه جوان وابسته به شهردارى و فرماندارى هاى استان، كانون هاى ... روزانه » گزارش و مصاحبه » اوقاتی برای فراغت یا ... - دخت ایران www.dokhtiran.com/interview/1392.../001294.php?q... Translate this page اوقات فراغت در سبک زندگی جوانان ایرانی / به مناسبت روز ملی جوان ... انجمن بین المللی جامعه شناسی فراغت، اوقات فراغت را این گونه تعریف می‌کند: «مجموعه‌ای از .... اوقات فراغت در بین جوانان بیان نموده است که «ما با یک تمدن فراغتی مواجهیم که امروز در آن ... اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی - اداره کتابخانه های عمومی ... behlib1383.woocom.ir/index-234666 Translate this page وارش نیوز: سهیلا مرادی ، پژوهشگر اجتماعی : به جرأت می‌توان گفت اوقات فراغت امروز بیش از هر زمان دیگری است؛ چرا که ساعات رسمی کار در مراکز کاری کشورهای مختلف ... ایسنا - خلاء اوقات فراغت؛ اصلی‌ترین عامل قرار گرفتن جوانان ... isna.ir/.../خلاء-اوقات-فراغت-اصلی-ترین-عامل-قرار-گر... Translate this page Aug 18, 2015 - خلاء اوقات فراغت؛ اصلی‌ترین عامل قرار گرفتن جوانان در مسیرهای انحرافی ... به گزارش خبرنگار «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ... آمدن سن دوستی‌ها و آشنائی‌ها را در بین دختران و پسران زنگ خطری برای جامعه امروز دانست. مساله حل نشده‌ای به نام اوقات فراغت - مشرق www.mashreghnews.ir/.../مساله-حل-نشده‌ای-به-نام-اوقا... Translate this page Jul 21, 2014 - بخش زیادی از اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در خانه صرف می‌شود. ... جامعه امروز ایران، با وجود تغییرات فراوانی که در سبک زندگی ایجاد شده است،همچنان ... پورتال اوقات فراغت جوانان امروز رونمایی می‌شود - فارس www.farsnews.com/newstext.php?... Translate this pageFars News Agency Jul 28, 2015 - پورتال اوقات فراغت جوانان امروز رونمایی می‌شود. ... معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که امروز پورتال جامع اوقات ... اولیه غیررسمی شمارش آرای انتخابات مجلس خبرگان در استان تهران/ رقابت هاشمی و روحانی برای ... خانه جوانان، از ديروز تا امروز www.iranjewish.com/.../essaa186_36_khanejavanan.ht... Translate this page خانه جوانان يهود تهران در پنجم حنوكا 5737 عبري برابر با سي‌ام آذر ماه 1355 شمسي به ... فضايل اخلاقي، پر كردن اوقات فراغت جوانان همكيش، ايجاد هم‌بستگي ميان جوانان ... جوان ایرانی… قهوه خانه… اوقات فراغت!!! | سایت آشپزی, سایت ... nedaonline.ir/2016/.../جوان-ایرانی-قهوه-خانه-اوقات-فرا... Translate this page 2 days ago - اوقات فراغت به سبک جوان ایرانی. سهیلا مرادی ، پژوهشگر اجتماعی : به جرأت می‌توان گفت اوقات فراغت امروز بیش از هر زمان دیگری هست؛ چرا که ساعات ... بازی‌های رایانه‌ای با اوقات فراغت جوانان پیوند خورده است ... www.todaypress.ir/.../بازی‌های-رایانه‌ای-با-اوقات-فراغت... Translate this page Feb 22, 2016 - بازی‌های رایانه‌ای با اوقات فراغت جوانان پیوند خورده است ... جشنواره با حضور منتخبان استانی در تهران برگزار شد و اختتامیه این جشنواره با معرفی و تقدیر از نفرات برتر فردا برگزار می‌شود. ... پایگاه خبری مطبوعات امروز | منبع خبر ... نسیم آنلاین | معاون وزیر ورزش و جوانان: کاهش آسیب‌های اجتماعی ... www.nasimonline.ir/.../معاون-وزیر-ورزش-و-جوانان-کاه... Translate this page Dec 23, 2015 - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر اوقات فراغت به ... به عقیده معاون ساماندهی امور جوانان، جوان امروزی با تمامی تظاهراتش (نوع پوشش و . ... اینفانتینو میزبانی تیم‌های ایرانی مقابل سعودی‌ها را به ایران بر می‌گرداند؟ مقایسه سرگرمی های جوانان دیروز و امروز (2) - بانکی banki.ir/.../7366-مقایسه-سرگرمی-های-جوانان-دیروز-و-ا... Translate this page یکی از روش های جدید نشان دادن جرات در برخی جوانان(بخوانید اراذل و اوباش) سوراخ کردن و رد ... البته این هنر منحصر به فرد از زندان های آمریکا به ایران,تهران و خانه های من وشما راه ... گذران اوقات فراغت را به جوان‌ها نشان دهند، اما جوان است و خاصیت حرف نشنو بودن! اوقات فراغت جوانان ایرانی؛ تلویزیون، موسیقی و کامپیوتر ... goonagoon.titrbazar.ir/news/1655430101.html Translate this page اوقات فراغت جوانان ایرانی؛ تلویزیون، موسیقی و کامپیوتر. ... دبیر کمیسیون تخصصی اوقات فراغت جوانان گفت: تماشای تلویزیون همچنان در صدر ... پربازدیدهای امروز ... اوقات فراغت جوانان ایرانی؛ تلویزیون، موسیقی و کامپیوتر - خانه newsfile.ir/.../اوقات+فراغت+جوانان+ایرانی؛+تلویزیون... Translate this page Feb 1, 2016 - دبیر کمیسیون تخصصی اوقات فراغت جوانان گفت: تماشای تلویزیون ... اپل در راه فناوری شارژ از راه دور تکنولو‌ژی های شارژ بی سیم امروزی با آن که ... اوقات فراغت در ایران باستان « گنجینه تاریخ - یک دوست دات کام www.1doost.com/Post-11489.htm Translate this page Feb 9, 2013 - شواهد نشان می دهد در ایران باستان ایام فراغت وجود داشته و به این امر اهمیت ... کار می کنیم تا اوقات فراغت داشته باشیم، برای نسل امروز و به ویژه جوانان ... فهرست پيشنهادي براي فراغت نوجوانان ایرانی - پارسینه www.parsine.com/.../فهرست-پيشنهادي-براي-فراغت-... Translate this page Jul 16, 2012 - به گفته او بررسي نحوه گذراندن اوقات فراغت جوانان در سال‌هاي پيش در ... چت كنيد: در دنياي مدرن امروز راه‌هاي ديگري هم براي پركردن اوقات فراغت پيدا ... مدیرعامل شرکت بیمه ایران: بیمه ازدواج امید و نشاط در جوانان را ... iraninsurance.ir/-/مدیرعامل-شرکت-بیمه-ایران-بیمه-ازد... Translate this page Feb 6, 2016 - به گفته وی، مقدمات طرح بیمه ازدواج حدود دو ماه پیش آغاز و امروز تمامی ... ازدواج جوانان، بیمه حمایتی اشتغال، اوقات فراغت و گردشگری و تحصیل است. پایگاه خبری کارنیوز | اوقات فراغت به سبك جوانان ايراني/عكس karnews.ir/ShowPrint.aspx?id=1194794&type... Translate this page به جرأت مي توان گفت اوقات فراغت امروز بيش از هر زمان ديگري است؛ چرا كه ساعات ... نيمي از جمعيت ايران را جوانان تشكيل مي دهند؛ جمعيتي كه با برنامه ريزي صحيح از ... چالش هاي اوقات فراغت جوانان - روزنامه رسالت www.resalat-news.com/Fa/?code=198416 Translate this page Mar 2, 2015 - پيرامون مسائل احتماعي و اوقات فراغت جوانان اقدامات پژوهشي خوبي ... امروز بعضي از افراد اوقات فراغت را در مطالعه خلاصه مي‌کنند و برخي ديگر نظر مخالف دارند. ... ايران تا حدودي شر آمريكا را دفع نمايد و به بخشي از حقوق خود دست يابد. دغدغه ای به نام گذران اوقات فراغت - وب سایت رسمی روزنامه ... birjandemrooz.com/index.php?obj=News...IDD... - Translate this page Jun 20, 2015 - وب سایت رسمی روزنامه بیرجند امروز. ... دغدغه ای به نام گذران اوقات فراغت/ تهدیدهای تابستان برای جوانان ... با گشت و گذار در قهوه خانه های تهران شاهد خانه تکانی عجیبی هستیم، برخی وای فای نصب کرده اند و برخی اقدام به نصب تلویزیون ... asreghanoon | بررسی حقوقی اوقات فراغت جوانان asreghanoon.com/بررسی-حقوقی-اوقات-فراغت-جوانان/ Translate this page Nov 25, 2015 - در فرهنگ و اندیشه ایرانی و اسلامی ، اوقات فراغت با بیهودگی و معطلی یا ... باید به این نکته توجه کنیم که جوانان امروز ایران توانایی ، قدرت حرکت و ... [DOC]بررسی اوقات فراغت upir.ir/1393.2/بررسی-اوقات-فراغت.docx Translate this page مقایسه استانداردهای جهانی و ایرانی اوقات فراغت .... به همين جهت غني سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مسئله مهمي است و نبايد آن را به برنامه هاي محدودي خلاصه كرد . ... به جرات مي توان گفت اوقات فراغت امروز بيش از هر زمان ديگري است ، چرا كه ساعات رسمي ... روزنامه آفتاب یزد - بررسی حقوقی اوقات فراغت جوانان www.aftabeyazd.ir/news.php?id=13469 Translate this page Sep 12, 2015 - در فرهنگ و اندیشه ایرانی و اسلامی ، اوقات فراغت با بیهودگی و معطلی یا ... باید به این نکته توجه کنیم که جوانان امروز ایران توانایی ، قدرت حرکت و ... اوقات فراغت؛ سرمایه‌ای که هدر می‌رود - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../اوقات-فراغت؛-سرمایه‌ای-که-هدر-می‌... Translate this page Jul 7, 2015 - غنی‌کردن اوقات‌ فراغت جوانان یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌هاست که با فرا ... چرا با اینکه نسل قدیم امکانات امروزی را در اختیار نداشت، اما اوقات فراغت پربارتری داشت .... برنامه‌ای که در تهران اجرا می‌شود حتما در استان‌های دیگر متفاوت است. اوقات فراغت و هویت اجتماعی (بررسی جامعه شناختی الگوهای ... www.noormags.ir/.../اوقات-فراغت-و-هویت-اجتماعی-(بررسی-جامعه-شناختی-ا... رسول ربانی,حامد شیری ; مجله: تحقیقات فرهنگی ایران ; زمستان 1388 - شماره 8 ; ... و هویت اجتماعی (بررسی جامعه شناختی الگوهای گذران اوقات فراغت جوانان در تهران). دبیرخانه فراغت - چکیده مقاله نحوه گذراندن اوقات فراغت dabirkhane-feraghat.blogfa.com/post/24 Translate this page در جامعة امروز كه سومين مرحلة اوقات فراغت را نشان مي دهد، فراغت با كار تداخل و هم ... انديشمندان كاركردهاي مختلفي را براي اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته اند: ... دانشكدة علوم اجتماعي دانشگاه تهران در زمينه كيفيت گذراندن اوقات فراغت صورت گرفت؛ نتيجه ... [PDF]تبیین جامعه شناختی فعالیت های فراغتی دختران جوان www.ensani.ir/storage/.../20120514175131-9046-28.... Translate this page گــذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده. و در ســازندگی جامعه ... دختران جــوان امروز كه زنان آینده ی ایران هســتند چه در. نقش هــای خانوادگی و چه در ... اوقات فراغت خود را اين گونه بگذرانيد/ 70 دقيقه پاساژگردي ... www.parsnews.com/.../278695-اوقات-فراغت-خود-را-گ... Translate this page Jun 7, 2015 - 51 درصد از جامعه، براين باورند جوانان اوقات فراغت خودشان را به بطالت ... ديگري در راه است و فصل فراغت کودک و نوجوان و جوان امروز بهانه خبرسازي شده است. ... اين جامعه شناس به ساختار در گذارِ جامعه ايراني و روند توسعه آن اشاره مي کند و ... سرگرمی های اوقات فراغت جوانان در ایران | بـیـسـت 20ist.com › دیدنی ها Translate this page Aug 23, 2015 - خانه / دیدنی ها / سرگرمی های اوقات فراغت جوانان در ایران ... گذراندن اوقات فراغت بر اساس علایق فردی موجب تقویت بهداشت روانى شده ..... روزنامه های امروز ... نخستین جلسه کمیسیون اوقات فراغت جوانان برگزار شد shomanews.com/.../نخستین-جلسه-کمیسیون-اوقات-ف... Translate this page Jan 27, 2016 - تازه ترين اخبار ورزشي، حوادث، سياسي و اقتصادي ايران و جهان را در شمانیوز بخوانيد. ... نخستین جلسه کمیسیون اوقات فراغت جوانان برگزار شد ... طلایی ماهانی در حاشیه برگزاری نخستین جلسه کمیسیون اوقات فراغت جوانان که امروز با ... چاوشی: تمهيدات استانداري تهران در تامين اوقات فراغت جوانان ... ostan-th.ir/?MID=21&type=news...2...2... Translate this page Jun 30, 2014 - چاوشی: تمهيدات استانداري تهران در تامين اوقات فراغت جوانان/كاهش جرايم در 9 ماه ... وي با بيان اينكه در مقابل ناهنجاري هايي كه امروز جوانان ما با آن رو به ... چرا مفهوم جدید اوقات فراغت در ایران موضوعیت خود را از دست می دهد farasatkhah.blogsky.com/1391/07/24/post-156/ Translate this page Sep 27, 2012 - امروزه روز جوانان نوعاً از اوقات فراغت زیاد برخوردار می شوند. .... اگر بگوییم جامعۀ امروز ایران متأسفانه جامعۀ شکاف های خطر ساز شده است به احتمال زیاد ... اوقات فراغت برای جوان امروز یک بحران است – جديدترين اخبار ... www.momtaznews.com/اوقات-فراغت-براي-جوان-امروز-... Translate this page Jul 8, 2012 - وی اضافه کرد: «اوقات فراغت برای جوان امروز یک بحران است؛ چراکه آن را به عنوان یک فرصت تلقی نمی کنیم؛ .... هزینه گپ هر جوان ایرانی چقدر است؟ غني‌سازي اوقات فراغت جوانان با مشاركت سمن‌ها - به گزارش وطن www.watan.ir/fa/index.php?Page=definition&UID... Translate this page Dec 24, 2015 - غني‌سازي اوقات فراغت جوانان با مشاركت سمن‌ها ... به گزارش وطن(پايگاه خبري سازمان هاي غير دولتي ايران)؛ محمدرضا رستمي در گردهمايي مسئولان امور جوانان ادارات كل ... به عقيده معاون ساماندهي امور جوانان، جوان امروزي با تمامي تظاهراتش ( نوع ... اوقات فراغت در ایتالیا - رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران - رم fa.rome.icro.ir/index.aspx?siteid=208&pageid... Translate this page Dec 18, 2010 - بدین گونه ایتالیایی های امروز نیز به هیچ عنوان از انجام تفریحات، سرگرمی .... از آن جایی که ارزش اوقات فراغت بیشتر برای جوانان یک جامعه مهم و مطرح ... اوقات فراغت امروز جوانان می تواند زمینه ساز فساد در جامعه باشد snn.ir/textversion/detail/news/326109/9018 Translate this page Jun 18, 2014 - اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین بسترهای ایجاد هویت در میان جوانان است مدیریتی را می ... دانشگاه فردوسی مشهد رتبه برتر جشنواره وب ایران را کسب کرد (۹ دقیقه پیش) ... اوقات فراغت امروز جوانان می تواند زمینه ساز فساد در جامعه باشد/ فرار ... وب سایت شبکه خبری کرج - اوقات فراغت فرصتی برای رشد ... jkaraj.net/NSite/FullStory/?Id=2703 Translate this page Jul 8, 2012 - بررسی وضیت فراغت در ایران ... نقش اوقات فراغت در زندگی انسان امروز تا به حدی است که بسیارى از جامعه شناسان ... گذران اوقات فراغت جوانان در شکل گیری بسیارى از معضلات اخلاقى و فرهنگى در بین نوجوانان و جوانان دخیل بوده است. ناکامی اوقات فراغت در دومین شهر افسرده کشور - اصفهان امروز www.esfahanemrooz.ir/.../ناکامی-اوقات-فراغت-در-دومی... Translate this page Oct 14, 2015 - اوقات فراغت به معنای رهایی موقت از کارها و اشتغال رسمی روزمره است و به‌جای آن ... حضور مردم در انتخابات یک برگ مهم قدرت در اختیار دستگاه دیپلماسی ایران قرار می‌دهد ... اگر برنامه‌ریزی درستی برای تأمین اوقات فراغت افراد بویژه جوانان ... روزنامه اعتماد92/4/19: درباره سبك زندگي و اوقات فراغت جوانان www.magiran.com/npview.asp?ID=2771702 Translate this page Jul 10, 2013 - نقش سبك زندگي و اوقات فراغت در زندگي امروز جوانان بسيار با اهميت و ... خرده فرهنگ هاي جوانان در ايران عمدتا خصلتي سياسي و اخلاقي داشته است. سایت اوقات فراغت - سازمان تبلیغات اسلامی - اخبار - اوقات ... oghat.qido.ir/?action=News.View&ID=69679 Translate this page سایت اوقات فراغت با هدف ارائه پر کردن اوقات فراغت تابستانی برای کودکان و نوجوانان راه اندازي شده ... بازدید های امروز : .... وي ادامه مي دهد: با اينكه الگوهاي گذران اوقات فراغت جوانان تغيير كرده است ليكن ذائقه جوانان ايراني يك ذائقه ملي است، به همين دليل ... جوانان، اوقات فراغت و ورزش (كوهپيمايي و كوهنوردي در شهرستان ... blog.inkaraj.com/?p=131 Translate this page جوانان، اوقات فراغت و ورزش (کوهپیمایی و کوهنوردی در شهرستان کرج) .... بر این‌که جوانان از سرمایه‌های بنیادین و آینده سازان هر کشور هستند و ایران امروز دارای جامعه‌ای جوان ... برنامه‌ریزی منسجم اوقات فراغت - عصر خبر www.asrkhabar.com/.../برنامه‌ریزی-منسجم-اوقات-فراغ... Translate this page Aug 20, 2015 - دکتری/ مددکاراجتماعی و رییس انجمن مددکاری ایران. یکی از مسائل مهم در زندگی امروز، اوقات فراغت مناسب است ... نوجوانان و جوانان باید در انتخاب مسیرهای اوقات فراغت و برنامه ریزی درست آزادی نظر و حق رای داشته باشند تا کمتر با چالش ... تبيين جامعه شناختي فعاليت هاي فراغتي دختران جوان با ... iranpress.ir/iranwomen/template1/News.aspx?NID... Translate this page دختران جوان امروز كه زنان آيندهي ايران هستند چه در نقش هاي خانوادگي و چه در نقشهاي اجتماعي در كنار آموختن و كار و تلاش نيازمند اوقات فراغت براي تجديد قوا هستند و پژوهش ... عصر امروز - پرکردن اوقات فراغت با دوسیب نعنا و وای‌فای رایگان www.asremrooz.ir/vdcfxmdy1w6d0ma.igiw.html - Translate this page Jun 20, 2015 - با گشت و گذار در قهوه خانه های تهران شاهد خانه تکانی عجیبی هستیم، برخی ... جوانی که قهوه خانه را اوقات فراغت خود می داند در آینده جوان سالمی نخواهد بود. من دکتری «اوقات فراغت» دارم! - عصر پیشرفت www.asrpishraft.com/index.php/news/.../اوقات-فراغت Translate this page Jan 24, 2016 - عباس اردکانیان بیست سالی می شود دکتری اوقات فراغت دارد و سالهاست در این زمینه ... که توانسته در خارج از ایران و کشور هند مدرک دکترای اوقات فراغت بگیرد آشنا شدیم. بیست سالی از آن روزها گذشته و تا امروز که ۶۱ ساله است فعالیت های ... رامبد جوان، بازیگر سینما و سازنده برنامه خندوانه به عنوان یک عضو فعال در این ...


ایبای 94 | دانلود آهنگ جدید | اخبار استخدامی | اخبار روز | دانلود رایگان با لینک مستقیم
[ بازدید : 388 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ویکی پدیا فارسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]