وضعیت تعطیلی مدارس مازندران فردا شنبه 6 آذر 95 | آیا تعطیل است؟

Admin


وضعیت تعطیلی مدارس فردا شنبه 6 آذر 95

وضعیت تعطیلی مدارس مازندران فردا شنبه (6 آذر 95)
مدیر روابط عمومی و سخنگوی آموزش و پرورش مازندران تعطیلی برخی مدارس این شهرستان را اعلام کرد.

محمودرضا علیزاده در گفت وگو با ایسنا مازندران اظهار کرد: تمامی مدارس سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم شهرهای آمل، نور، چمستان، کلاردشت، منطقه لفور شیرگاه فردا شنبه تعطیل است.

وی افزود: مدارس مناطق کوهستانی شهرهای بهشهر، نکا، گلوگاه، کلیه مدارس روستایی سوادکوه، منطقه صعب العبور از کوهپایه سرا به بالای بندپی شرقی، مدارس ابتدایی روستای سوادکوه برای فردا تعطیل اعلام شده است.

علیزاده عنوان کرد: تمامی مدارس استثنایی استان و همچنین مدارس ابتدایی شهر و روستای نوشهر تعطیل اعلام شده است.

وی یادآور شد: مدارس پیش دبستانی و ابتدایی دیگر شهرهای مازندران نیز از ساعت 9 با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: اگر مورد جدیدی در باره تعطیلی مدارس مازندران باشد تا شش صبح شنبه اعلام می شود.

تداوم هوای سرد در کشور تا اوایل هفته آینده

کارشناس هواشناسی از تداوم هوای سرد در کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد.

خبرگزاری میزان: کارشناس هواشناسی از تداوم هوای سرد در کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد.

محمد اصغری با اشاره به شدت بارش ها در شمال شرق کشور گفت: در استان های تهران، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی برای امروز باید منتظر برف و باران باشیم.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه کاهش دما همچنان ادامه دارد افزود: دمای امروز صبح تهران منفی 7 درجه زیر صفر بوده است این در حالی است که دمای هوای فامنین در همدان منفی 19 درجه، همدان و فیروزکوه منفی 18 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اصغری با تاکید بر اینکه اوج بارش ها امروز است گفت: این موج امروز ایران را ترک می کند ولی رطوبت باقی مانده از این موج در منطقه موجب پیش بینی بارش در ارتفاعات البرز می شود.

این کارشناس هواشناسی به کوهنوردان هشدار داد تا دو روز آینده هنگام صعود به قلل مرتفع دقت کنند.

وی به موج دیگری که از روز گذشته از مرکز خلیج فارس عبور کرده است اشاره کرد و گفت: این موج بوشهر، فارس، کرمان، خراسان و هرمزگان را تحت پوشش خود قرار داده است.

اضغری ادامه داد وضعیت جوی در مناطق جنوبی کشور احتمال تاخیر یا لغو پروازها را در پی دارد. اصغری همچنین از ورود موج قوی از انتهای هفته آینده به کشور خبر داد.


آخرین وضع هوا و راه‌های کشور

کارشناس هواشناسی از تداوم هوای سرد در کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد .محمد اصغری با اشاره به شدت بارش ها در شمال شرق کشور گفت: در استان های تهران، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی چهارشنبه باید منتظر برف و باران باشیم.

خبرگزاری میزان: کارشناس هواشناسی از تداوم هوای سرد در کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد.


محمد اصغری با اشاره به شدت بارش ها در شمال شرق کشور گفت: در استان های تهران، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی برای امروز باید منتظر برف و باران باشیم.

تهرانی‌ها «لاستیک یخ شکن» ببندند

جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت از شهروندان خواست که از تردد غیر ضرور در مناطق شمالی تهران پرهیز کنند.

سرهنگ عابدی در خصوص وضعیت معابر شهر تهران در پی بارش برف با بیان اینکه در منطقه یک و شرق این منطقه و در خیابان‌های پاسداران، شریعتی، اندرزگو، کاوه و قیطریه بارش برف سنگین است گفت: بر همین اساس شاهد ترافیک نیمه سنگین در این معابر هستیم.

وی با بیان اینکه عوامل پلیس راهور برای هدایت خودروها در کلیه تقاطع‌ها مستقر هستند گفت: بارش برف، سنگین است و باید برای تسهیل در تردد خودروها به طور مداوم نمک پاشی و شن پاشی انجام شود.

وی با بیان اینکه شن پاشی و نمک پاشی توسط عوامل شهرداری در حال انجام است گفت: با این حال بارش برف در اکثر نقاط شهر تهران سنگین است و نیاز به شن پاشی مداوم وجود دارد.

عابدی با بیان اینکه شهروندان از تردد غیرضرور در معابر شهر تهران خودداری کنند گفت: شهروندان برای تردد در قسمت شمالی شهر تهران از لاستیک‌های یخ شکن استفاده کنند و در غیر اینصورت از تردد خودداری کنند چرا که با توجه به بارش مداوم برف امکان تردد در این معابر با لاستیک‌های صاف و معمولی امکانپذیر نیست و سایر رانندگان را نیز دچار مشکل می‌کند.

آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به اعلام آخرین وضعیت جوی راه‌های کشور پرداخت و گفت: در محورهای بیش از هشت استان کشور شاهد بارش برف هستیم.

سرهنگ نادر رحمانی، با بیان اینکه اکثر محورهای استان های اردبیل، گیلان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان و مازندران بارش برف را شاهد هستیم اظهار کرد: همچنین محدوده چیتگر در آزادراه تهران-کرج و جاجرود-دماند در شرق استان تهران نیز برفی هستند.

وی افزود: علاوه بر این بارش برف در محورهای سیرجان-کرمان، بافت-کرمان و جیرفت-کرمان در استان کرمان نیز مشاهده می‌شود و در عین حال در اکثر محورهای هرمزگان نیز گردوغبار و کاهش دید را داریم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه محور دیباج-گلوگاه در استان سمنان از ساعت 16:55 دقیقه دوم آذر تا اطلاع ثانوی به علت بارش برف و کولاک مسدود است، گفت: همچنین به همین علت و نبود ایمنی کافی محور شاهرود- گرگان در محدوده ترکستان در استان‌های سمنان و گلستان از ساعت 10 صبح دیروز تا اطلاع ثانوی مسدود است. محورهای شمشک به دیزین و پونل به خلخال نیز از قبل مسدود هستند. به این محورها، در حال حاضر سایر محورهای مواصلاتی باز هستند.

کندی تردد در محورهای اصلی گیلان/ارتفاع برف در برخی نقاط، بیش از یک متر است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت:تردد در بیشتر محورهای اصلی استان اکنون به کندی انجام می شود و در برخی نقاط ، ارتفاع برف افزون بر یک متر گزارش شده است.

ناصر آل محمدی افزود: با توجه به شدت بارش برف در استان، تردد در محورهای اصلی از جمله محورهای رشت - امام زاده هاشم٬ شفت٬ فومن٬ صومعه سرا٬ رضوانشهر٬ رودبار و منجیل به کندی انجام می شود.

وی به ارتفاع برف در برخی محورهای استان اشاره و بیان کرد: ارتفاع برف در محدوده عوارضی آزادراه رشت - قزوین 20 تا 30 سانتیمتر٬ محورهای آبی نام سیاهکل بیش از یک متر٬ بلوردکان - خصیب دشت املش یک متر، اسالم - خلخال 80 تا 85 سانتیمتر٬ امام زاده ابراهیم شفت 50 تا 70 سانتیمتر٬ گیلوان ماسال 80 سانتیمتر و پونل - خلخال 50 تا 60 سانتیمتر رسیده است.

آل محمدی اضافه کرد: همچنین در محورهای شهرستان های رضوانشهر 30سانتیمتر٬ انزلی 10 تا 15 سانتیمتر و فومن 15 تا 30 سانتیمتر برف به زمین گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رانندگان خواست برای تردد در محورهای اصلی و کوهستانی استان، از زنجیرچرخ استفاده کنند.

تردد در جاده چالوس - کرج با زنجیرچرخ امکان پذیر است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالوس گفت که با توجه به بارش زیاد برف و یخ زدن سطح جاده ، تردد در جاده چالوس - کرج با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

زمان اکبرپور افزود : با وجود ریزش برف سنگین و درپی آن سرما و یخبندان ، این محور مواصلاتی کوهستانی مازندران تاکنون با تلاش راهداران باز مانده و مشکلی برای تردد خودروها نداشته است.

وی گفت : گروههای راهداری از شب گذشته تاکنون به طور مداوم مشغول عملیات نمک پاشی و برفروبی هستند و با تلاش های بی وقفه اجازه ندادند که این مسیر ارتباطی به روی مسافران عبوری بسته شود.

او افزود : هم اینک در مناطق بالادست مانند کندوان و سیاه بیشه شاهد بند آمدن برف هستیم اما در مناطق پایین دست از جمله مرزن آباد و حتی شهر چالوس ریزش برف همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس گفت : آمد و شد خودروها در بقیه راههای ارتباطی حوزه کوهستانی منطقه بویژه مسیر مرزن آباد - کلاردشت ، کلاردشت - عباس آباد و نیز مسیرهای اصلی و فرعی بخش مرزن آباد نیز برقراراست ولی به علت حجم زیاد برف تردد به کندی انجام می گیرد.

بر اساس اعلام هواشناسی مازندران ، بارش متناوب برف و باران تا عصر پنجشنبه در نقاط کوهستانی و جلگه ای استان ادامه می یابد.

سرمای هوا در خراسان رضوی به 17 درجه زیر صفر رسید

کارشناس مسئول مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمینه دما در این استان طی شب گذشته به 17 درجه زیر صفر رسید و این سرما امشب نیز ادامه دارد.

مرتضی اثمری افزود: کمینه دما در تمام شهرستان های خراسان رضوی دیشب زیر صفر بود و در شهرستان فریمان به 17 درجه زیر صفر رسید.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش های ارسال شده، 17 شهرستان خراسان رضوی شب گذشته دمای 10 درجه زیر صفر را سپری کردند و بقیه شهرهای استان نیز دمای بین 6 تا 9 درجه زیر صفر داشتند.

وی کمینه دمای مشهد را در شب گذشته 9 درجه زیر صفر عنوان کرد و گفت: این رقم امشب و فرداشب به 10 درجه زیر صفر می رسد.

اثمری بیشینه دمای مشهد در روزهای پنجشنبه و جمعه را به ترتیب یک درجه و چهار درجه سلسیوس پیش بینی کرد و افزود: از روز شنبه دمای هوا در خراسان رضوی به تدریج افزایش می یابد به طوریکه بیشینه دما برای شنبه در مشهد هفت درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: فریمان با حداقل دمای 17 درجه زیر صفر و خواف با حداکثر دمای پنج درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان بردسکن با سرعت 50 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

سمنان یخ زد

با تداوم بارش ها از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنج شنبه برای نخستین بار در سال جاری دمای تمام شهرهای استان سمنان به زیر صفر رفت و یخ زدگی و بارش برف پدیده غالب تمام نقاط دیار قومس است.

دمای هوای استان سمنان به صورت میانگین همزمان با صبح پنج شنبه چهارم آذرماه۹۵، هفت درجه زیر صفر است و در این بین رضوان با ۱۴درجه زیر صفر سردترین و گرمسار با دو درجه زیر صفر کم برودت ترین شهرهای دیار قومس هستند همچنین آسمان تمام نقاط استان هم اکنون نیمه ابری، همراه با بارش برف و در ارتفاعات کولاک شدید گزارش می شود.

برف شهرهای سمنان، شاهرود، میامی و دامغان را سفید پوش کرده و راه های مواصلاتی تمام روستاهای بخش رضوان، کالپوش، حسین آباد، نردین و مجن را در ساعاتی از شبانه روز مسدود ساخت، از رضوان خبر می رسد که در این منطقه ۲۱سانتی متر برف باریده و تمامی مدارس بخش کالپوش در تمامی نوبت ها تعطیل هستند.

امدادرسانی به ۵۰۰ حادثه‌دیده در برف و کولاک در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ‌گلستان گفت: به ۵۰۰ حادثه دیده در برف و کولاک در مناطق مختلف استان ‌در چند روز اخیر امدادرسانی شده است.

حسین احمدی اظهار داشت: از روز 28 آبان ماه تاکنون با توجه به بروز سرما و بارش شدید برف و باران در استان گلستان تاکنون به 500 حادثه دیده در برف و کولاک در مناطق مختلف استان امدادرسانی و کمک شده است.

وی افزود: در این مدت 66 نیروی پرسنل و نجات‌گر جمعیت هلال احمر استان در قالب 22 تیم عملیاتی به مردم و حادثه دیدگان امدادرسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان تصریح کرد: در این مدت 23 دستگاه توان خودرویی جمعیت هلال احمر به کارگیری شد و 121 دستگاه خودروی گرفتار شده در برف رهاسازی شد.

احمدی همچنین از انتقال مادر باردار در روستای کوهستانی زنگلاب مینودشت به مراکز درمانی خبر داد و اظهار کرد: این مادر فرزند خود را در مرکز بهداشت روستای زنگلاب به دنیا آورد و سپس مادر و کودک برای مراقبت با کمک نیروهای هلال احمر و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

وی افزود: روستای زنگلاب مینودشت در محور کوهستانی دوزین قرار دارد که پوشیده از برف است اما با تلاش ماموران امدادی حال مادر و نوزاد خوب است و در بیمارستان فاطمه زهرا(س) مینودشت تحت درمان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: با توجه به بارش برف و برودت هوا در برخی مناطق، عملیات امدادرسانی در استان گلستان همچنان ادامه دارد.

بارش برف از 2 روز قبل در استان گلستان آغاز شده و در این مدت دمای هوا به شدت کاهش یافته و در برخی مناطق کوهستانی ارتفاع برف تا دیروز به بیش یک متر رسید و مردم مراوه‌تپه هم دمای زیر 14 درجه را تجربه کردند.

محورهای استان اصفهان یخ‌بندان می‌شود

کارشناس مدیریت‌ راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه روز گذشته در برخی از محورهای استان شاهد بارش برف بودیم، گفت: اواخر امشب در محورهای شرقی، غربی و شمالی استان احتمال یخ‌بندان و مه آلودگی وجود دارد.

مجتبی معین‌الدینی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد بارش باران در محورهای استان نیستیم، اظهار داشت: روز گذشته محورهای شرق استان، محدوده گردنه ملا احمد و گردنه قرقچی در محور میمه – دلیجان با بارش برف روبه‌رو بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم اواخر امشب در محورهای شرقی، شمالی و غربی استان اصفهان یخ‌بندان و مه آلودگی وجود داشته باشد که این یخ‌بندان تا اوایل صبح جمعه در محورها ادامه دارد.

کارشناس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: کاهش دمای هوا و تداوم فرضی تا پایان روز جمعه ادامه دارد و رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کرده تا شاهد حوادث ناگوار در محورهای استان نباشیم.

وی به رانندگان توصیه کرد: سیستم فنی خودرو را قبل از سفر کنترل کنند، با توجه به اینکه بارش‌ها منجر به مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی می‌شود در مواقع لزوم چراغ خودرو را روشن نگه‌دارند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند، همچنین رانندگان زنجیر چرخ حتماً به همراه داشته باشند و از سوخت کافی در داخل خودرو اطمینان حاصل کنند تا با مشکلات احتمالی مواجه نشوند.
وضعیت تعطیلی مدارس فردا شنبه ۶ آذر ۹۵
انتهای پیام
/


[ بازدید : 4885 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ویکی پدیا فارسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]